اخبار
کد خبر : 3708 ۱۳۹۵/۱۰/۰۸   

خبری خوش برای فارغ التحصیلان کشاورزی در دولت تدبیر و امید

مدیر شهرک های کشاورزی آذربایجان غربی از فارغ التحصیلان و علاقمندان بخش کشاورزی که با توان و تخصص خود می توانند در شهرک گلخانه ای فعالیت کنند، دعوت به همکاری کرد.

به گزارش نای قلم، سعید جفایی روز چهارشنبه در جلسه نحوه واگذاری واحدهای شهرک گلخانه ای درشک سلماس اظهار کرد: این علاقمندان می توانند با شرایط مناسبی که در شهرک های کشاورزی استان ایجاد شده است، فعالیت اقتصادی مناسبی آغاز کنند.

به گفته وی دولت نیز با حمایت، همکاری لازم و واگذاری اجاره به شرط تملیک این شهرک ها فرصت استفاده از تحصیلات را در این رابطه به علاقه مندان ایجاد کرده است.

مدیر شهرک های کشاورزی استان گفت: با تسهیل و هماهنگی که با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است، در طول 3 ماه آینده 30 درصد شهرک گلخانه ای درشک سلماس به فارغ التصیلان و دانش آموختگان رشته های کشاورزی واگذار می شود.

جفایی افزود: در حال حاضردر سطح استان هفت شهرک گلخانه ای در 500 هکتار از اراضی ایجاد می شود و به زودی علاوه بر شهرک گلخانه ای سلماس، بحث واگذاری این شهرک ها در سایر شهرستان های استان نیز آغاز می شود.

فرماندار سلماس نیز به آغاز طرح واگذاری شهرک گلخانه ای درشک این شهرستان به دانش آموختگان کشاورزی اشاره کرد و گفت: این گلخانه در زمینی به مساحت 57 هکتار و با 40 میلیارد ریال اعتبار ایجاد شده است.

 مسعود حاجی علیلو این شهرستان افزود: این طرح هم اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گفته وی با واگذاری 30 درصد این شهرک به فارغ التحصیلان کشاورزی موافقت شده است و در فاز اول برای 130 نفر به طور مستقیم و 400 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

حاجی علیلو اشاره کرد: در این 57 هکتار شهرک گلخانه ای، حدود 89 واحد گلخانه با متراژ 3 هزار تا 5 هزار متر مربع برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی واگذار می شود که هدف ایجاد اشتغال و تلفیق علم و عمل در کنار یکدیگر است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا