اخبار
کد خبر : 370 ۱۳۹۴/۰۵/۱۷   

ساختارشکنی در برگزاری مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در اروميه

روز خبرنگار امسال در آذربايجان غربي برخلاف سال‌های گذشته با یک ساختارشکنی جذاب در فضایی کاملا رسانه‌ای برگزار شد.

به گزارش ناي قلم، سال‌های گذشته، روز خبرنگار کاملا رسمی برگزار می‌شد، گرچه مراسم امسال هم مجالی شد تا به مشکلات کار خبرنگاری و آسيب‌شناسي نشريات محلي پرداخته شود و مسئولان به اصحاب رسانه استان توصیه‌های داشته باشند اما برنامه‌ها متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد که قابل تقدیر است.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و استاندار آذربایجان غربی، تنظیم بیانیه، نامه استاندار به مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در زمينه تکریم خبرنگاران، راه اندازی باشگاه رسانه و برگزاری مسابقات ورزشی و … از جمله مهم‌ترين برنامه های امسال روز خبرنگار آذربایجان غربی بود.

در اين راستا محوطه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي شب گذشته ميزبان مراسمي بود که عنوان بزرگداشت «روز خبرنگار» را بر خود داشت.

در ابتداي اين مراسم مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي در سخناني بر تدوين منشور اخلاقی رسانه تاکيد کرد و گفت: جای منشور اخلاقی در حوزه رسانه خالی بوده و با توجه به اینکه امسال سال انتخابات است و دشمن درصدد ایجاد تنش در جامعه و تضعیف جایگاه خبرنگاری است، اصحاب رسانه باید هوشیار باشند.

حجت‌الاسلام محمدباقر كريمي با بيان اينكه جامعه امروزی باید قدرت رسانه را باور کند اظهار كرد كه امروز در تمام بخش‌ها و در راستای توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و نیز تمام بخش‌های زندگی اجتماعی نیازمند وجود و همراهی اصحاب رسانه هستیم.

وي به اين نيز اشاره كرد كه امروزه همه در راستای توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه نیاز به حضور و همدلی اصحاب رسانه دارند چون رسانه‌ها رکن اساسی پیشرفت هر مملکت بوده و نمی‌توان وجود آنان را کتمان کرد.

كريمي به اين نيز اشاره كرد كه خبرنگاران رکن اصلی رسانه‌ها و رسانه‌ها رکن اصلی پیشرفت هستند لذا هر حرکت و تفکری در جامعه نیازمند همدلی رسانه ای بوده و به تلاش خبرنگاران مدیون است.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در سخنان خود از سختی کار خبرنگاران نيز سخن گفت و اينكه براساس گزارش گردشگران بدون مرز، سال‌های گذشته از نظر شاخص آزادی در جهان، سال خوبی برای رسانه‌ها نبود، اين شاخص به ويژه در سال گذشته به علت فضاي خفقاني بود که برای خبرنگاران افتاد.

كريمي سپس در مقام مقايسه، وضعيت كشورمان در حوزه رسانه را مطلوب‌تر از بسیاری از مناطق جهان دانست و اظهار كرد كه علت آن نیز این است که در ایران اسلامی خبری از تفکر طالبانیسمی و حفره‌های سیاه نیست.

پس از سخنراني مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي، پيام قربانعلي سعادت استاندار آذربايجان غربي به مناسبت روز خبرنگار توسط مجري قرائت شد.

در بخشي از اين پيام آمده است خبرنگاران، اهالی رسانه و مطبوعات و تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، انسان‌های صادق و مخلص و مجاهدان بی‌منت و سخت‌کوشان باهمت و تداعی‌گران رشادت، تیزبینی، بی‌باکی و از خودگذشتگی در راه تعالی میهن اسلامی‌اند.

اين پيام افزوده است اینجانب به پاس رسالت قلم و پاسداشت کرامت انسانی، فرا رسیدن 17 مرداد "روز خبرنگار" را به تمام خبرنگاران، اهالی رسانه و مطبوعات استان آذربایجان غربی که صادقانه و خالصانه در عرصه خطیر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و انعکاس خدمات نظام مقدس اسلامی و اقدامات و فعالیت‌های دولت در حوزه های گوناگون تلاش می‌کنند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا