اخبار
کد خبر : 37 ۱۳۹۴/۰۳/۲۶   

بیش از 20 پروژه کلان و خرد در ارومیه در حال اجراست

معاون عمرانی شهرداری ارومیه گفت: طبق بودجه مصوب سال 94 بیش از 20 پروژه کلان و خرد در ارومیه در حال اجراست.

ابراهیم صفری در گفت و گوی اختصاصی با اشاره به روند اجرای برخی از پروژه های در دست اجرا، اظهار کرد: سه رینگ مهم  به صورت آزاد راه و بزرگراه و پنج کریدور شمالی و جنوبی و شش کریدورغربی و شرقی یعنی خیابان های اصلی شهر در مجموع به طول 157 کیلومتر دراین طرح واحد تعریف شده است که هم اینک رینگ میانی شهر یعنی رینگ دوم  به طول 23 کیلومتر با ساخت تقاطع های غیرهمسطح مدرس، مادر، امام علی، امامت، میثم، پل های شهید بهشتی، میرزای شیرازی ، ذاکر، سرو، ابوذرو آذربایجان مراحل پایانی خود را طی می کند و اجرای رینگ های اول در هسته مرکزی و رینگ سوم در کمربند بیرونی شهر به طول 5/27 در حال گذر از مرحله مطالعاتی  و برای اجرا تا ماه های آینده است.

وی افزود: تقاطع غیرهم سطح سرو به طول 120 متر و در عرض 45 متر و آذربایجان  به طول بیش از 2 هزارو 300 متر به ترتیب از 60 و 25 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند.

به گفته صفری طرح کمربندی بیرونی شهر شامل سه قطعه بوده که مراحل نهایی قطعه اول به اتمام رسیده و در آستانه برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار و در نهایت زمینه سازی برای استفرار کامل ساخت است و تا پایان خرداد سال جاری وارد فاز اجرایی برای ساخت می شود.

وی با بیان اینکه در کمربندی بیرونی ارومیه 5 تقاطع غیر همسطح برای اجرا طراحی شده است، ادامه داد: قطعه اول طرح از تقاطع غیر هم سطح سرو انشعاب یافته و با گذراز بالادست باغ رضوان و کشتارگاه  در جاده انهر به جنب نیروگاه برق می رسد و قطعه دوم نیز از ابتدای 100 متری فشار قوی جاده انهر شروع شده و از امتداد فشار قوی و با گذر از زمین های کارگران و بالادست گلشهر به بند می رسد و در نهایت قطعه سوم از امتداد فشاری قوی از جاده بند شروع و با گذر از 100 متری سعدی و یا عبور از شهرک فرشته به سمت جاده بالانج امتداد خواهد یافت.

به گفته معاون عمرانی شهرداری ارومیه به منظور دستیابی شهرارومیه به یک توسعه متوازن براساس طرح های فرداستی نظیر طرح جامع شهر سازی و طرح جامع حمل و نقل وترافیک شهری و به ویژه سفری پیوسته و بدون توقف با حذف چراغ قرمز ها در مسیر سفر یعنی روان سازی ترافیک و ساماندهی محیط های فیزیکی و فضاهای باز شهری ، موضوع شناسایی و طراحی  رینگ ها به صورت تقاطع های غیر هم سطح و کریدورهای شهربه صورت یک طرح واحد در دستور کار مدیریت شهری ارومیه قرار گرفت.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا