اخبار
کد خبر : 3695 ۱۳۹۵/۱۰/۰۶   

کشف شمش طلای قاچاق در مرزهای پیرانشهر

کشف شمش طلای قاچاق در مرزهای پیرانشهر

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی از کشف 14 عدد شمش طلای قاچاق در روزهای گذشته در مرزهای پیرانشهر خبر داد.

به گزارش نای قلم؛ سردار عزت‌الله رشیدیان گفت: مرزبانان آذربایجان‌غربی در حین  کنترل و بازرسی خودروهای ورودی به خاک کشور از مرز تمرچین پیرانشهر به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را مورد بازرسی تکمیلی و تخصصی قرار دادند.

وی افزود: در این رابطه ماموران مرزبانی پس از ساعت‌ها تلاش در بازرسی از این اتوبوس 14 عدد شمش یک کیلویی طلا را که فاقد هرگونه مجوز قانونی بود کشف و ضبط کردند.

وی تصریح کرد: کارشناسان امر ارزش ریالی این شمش‌های طلا را 20 میلیارد و 900 میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: 450 رشته تور ماهیگیری از رودخانه‌های مرزی سد ارس جمع‌آوری شد و  ماموران مرزبانی در این رابطه با استفاده از گشت‌های موتوری که به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کردند، پنج صیاد غیرمجاز را که اقدام به پهن کردن تور ماهیگیری کرده بودند دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: بنا بر اظهارات کارشناسان ارزش ریالی این تورهای ماهیگیری 20 میلیون ریال بوده است.

رشیدیان اظهار داشت: تمامی ماموریت‌های نیروهای مرزبانی استان در سرمای طاقت فرسای زمستان انجام می‌شود.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: نیروهای هنگ‌های هفت گانه آذربایجان‌غربی با تمامی توان در حفظ و حراست از مرزهای استان و میهن تلاش کرده و اجازه هیچ گونه ورود و خروج کالای قاچاق را نمی‌دهد.

 قاچاقچی سوخت در خوی به دام پلیس افتاد

فرمانده انتظامی خوی گفت: قاچاقچی سوخت در خوی به دام پلیس افتاد.

اسفندیار احمدی در گفت‌وگویی از کشف سوخت قاچاق در شهرستان خوی خبر داد و اظهار داشت: قاچاق سوخت در شهرستان خوی با درایت ماموران انتظامی خوی به مقصد نرسید.

وی تصریح کرد: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی مواد سوختی قاچاق در شهرستان خوی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خوی با اشاره به بازرسی از محل مورد نظر، ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس محل مورد نظر شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی مورد بازرسی قرار گرفت.

این مسؤول اذعان داشت: در بازرسی از محل مورد نظر یک هزار و 700 لیتر مواد سوختی از نوع نفت سفید کشف و ضبط شد و در این خصوص یک نفر به عنوان قاچاقچی مواد سوختی دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی راهی مراجع قضایی شهرستان خوی شد.

توقيف تريلر حامل البسه قاچاق در ايواوغلي

فرمانده انتظامي خوي از توقيف خودروي حامل البسه قاچاق به ارزش دو ميليارد ريال در ايست و بازرسي ايواوغلي خبر داد.

سرهنگ اسفنديار احمدي در گفت و گویی اظهار داشت: ماموران ايستگاه ايست و بازرسي ايواوغلي حين گشت زني در محور خوي -ماکو  يک دستگاه تريلر را به ظن حمل کالاي قاچاق توقيف کردند. 

 اين مسئول ادامه داد: در بازرسي از خودروي توقيفي، هزار و 863 ثوب البسه قاچاق کشف شد؛ برابر اعلام کارشناسان مربوطه، ارزش کالاهاي مکشوفه، دو ميليارد ريال برآورد شده است. 

 فرمانده انتظامي شهرستان خوي تصريح کرد: در اين رابطه يک نفر دستگير و پس از تشکيل پرونده مقدماتي، جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا