اخبار
کد خبر : 3671 ۱۳۹۵/۱۰/۰۴   

عملیات آبرسانی به 78 روستا در آذربایجان غربی انجام می گیرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: عملیات آبرسانی به 78 روستا در شهرستان های 14 گانه ارومیه، خوی، میاندوآب، بوکان، ماکو، سلماس، سردشت، پیرانشهر، پلدشت، تکاب، شوط، چایپاره، اشنویه و نقده همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش نای قلم، کاظم محمدی اقدم در گفت و گویی اظهار کرد: عملیات اجرایی برای بهره مندی 9 هزار خانوار روستایی استان از آب سالم و بهداشتی به پایان رسیده و طرح آبرسانی به 78 روستای استان در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح ها در مجموع 380 میلیارد ریال هزینه کرده ایم.

محمدی اقدم اظهار کرد: طبق بررسی های صورت گرفته با افتتاح این طرح های آبرسانی 37 هزار نفر جمعیت روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی ادامه داد: در هفته دولت امسال نیز طرح آبرسانی 66 روستا با هفت هزار خانوار و بیش از 27 هزار نفر جمعیت به بهره برداری رسید.

محمدی اقدم گفت: برای اجرای طرح های افتتاحی در هفته دولت نیز 193 میلیارد ریال هزینه شده بود.

در حال حاضر بیش از 82 درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند که این رقم بالاتر از میانگین کشوری است.

آذربایجان غربی افزون بر 2 هزار و 800 روستا دارد که از این تعداد، 2 هزار و 180 روستا بالای 20 خانوار بوده و نزدیک به 2 هزار روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.

برای تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی روستاهای تحت پوشش استان نزدیک به یک هزار و 500 منشا تامین آب، 145 هزار متر مکعب مخزن، بیش از چهار هزار کیلومتر خط انتقال و شش هزار و 100 کیلومتر شبکه توزیع احداث شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا