اخبار
کد خبر : 3661 ۱۳۹۵/۱۰/۰۲   

فعالیت های پژوهشی مورد حمایت قرار می گیرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: استانداری آذربایجان غربی از فعالیت های پژوهشی به‌ویژه فعالیت‌هایی که منجر به اشتغال شود به شدت حمایت می‌کند.

به گزارش نای قلم، نادر صفرزاده در مراسم افتتاح مدرسه کسب و کار شهر هوشمند دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی، اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی استان به جایگاه خوبی از منظر آموزش علمی و توسعه کارآفرینی رسیده است.

وی تصریح کرد: ایران به رغم اینکه در جایگاه 17 جمعیتی جهان است اما در شاخص های اقتصادی در رتبه 85 جهانی قرار دارد بنابراین در این حوزه باید بیش از پیش تلاش شود.

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ارتقای این جایگاه نیازمند کارآفرینی و حمایت از کسب و کارهای نوین است.

صفرزاده گفت: نیروی جوانی امتیاز ویژه‌ای برای پویایی در حوزه تبدیل دانش به ارزش آفرینی است.

مسیر و پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه مغفول مانده است

نائب رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی هم گفت: متاسفانه مسیر و پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه نیز مغفول مانده و این دو با یکدیگر احساس غریبی می‌کنند.

صمد پورسلطانی اظهار داشت: متاسفانه مسیر و پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه نیز مغفول مانده و این دو با یکدیگر احساس غریبی می‌کنند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هم‌اکنون دانشگاه در مباحث تئوری گام برداشته اما صنعت در همان سنت ماندگار شده که در این باره یک عزم جدی و ملی نیاز است.

وی با تاکید بر اینکه نباید از برخی مسائل به سادگی عبور کرد، افزود: امروز کشورمان در صادرات دانشجو مشکلی نداشته اما از لحاظ کلی دارای نواقصاتی است و برنامه‌ای از لحاظ توسعه صنعت و دانشگاه دیده نمی‌شود.

پورسلطانی گفت: بنابراین باید برنامه‌ای بلندمدت و کوتاه مدت در این زمینه برای خویش تعریف و ترسیم کرد برای مثال کشورهایی همچون ترکیه یا مالزی در سی سال گذشته در جایگاه خاصی قرار نداشته اما چون برای خود برنامه تعریف کرده‌اند، توانستند به موفقیت برسند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی با ابراز تاسف از اینکه کشورمان از مسائل اصلی غافل مانده است بیان کرد: در این باره اصل این است که تفکرات خود را ارتقاء داده و اصل همان هدفی است که برای خویش ترسیم کرده‌ایم.

دانشگاه‌ها در مقابل انتظارات جامعه زیر سوال هستند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی هم گفت: دانشگاه‌ها در شرایط حاضر در مقابل انتظار جامعه برای فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد ثروت زیر سوال هستند.

جم عزتی راد اظهار کرد: در تمام دنیا دانشگاه‌ها کارآفرین بوده و حتی کشورهای پیشرفته دنیا از لحاظ مالی مستقل هستند اما متاسفانه این اتفاق در کشورمان رخ نداده است.

وی با تشریح اهداف استارتاپ سه روزه ارومیه افزود: سعی می‌شود در این رویداد موضوع کارآفرینی نهادینه سازی شود.

عزتی راد تصریح کرد: امروزه دانشگاه ها در مقابل نیازهای جامعه و ایجاد ثروت زیر سؤال هستند چراکه جامعه از آنها اشتغال آفرینی را مطالبه می‌کنند اما هنوز در کشور ما بر عکس کشورهای توسعه یافته این امر محقق نشده است و جای کار زیادی وجود دارد.

وی افزود: سیاست مدیریتی در دانشگاه علمی کاربردی تحقق کارآفرینی دانشگاهی است و برگزاری این رویداد بزرگ در قالب مدرسه کسب و کار ارومیه در این راستا صورت می‌گیرد.

صنعت آذربایجان غربی نیازمند ورود ایده‌های جدید است

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی هم گفت: صنعت آذربایجان غربی و کشور نیازمند ورود ایده‌های جدید است در حالیکه متاسفانه در سال‌های گذشته اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته و یا بسیار محدود بوده است.

احسان جوی اظهار کرد: بی‌تردید شرکت شهرک‌های صنعتی استان از ایده‌هایی که قابلیت تجاری شدن دارند حمایت و استقبال می‌کند.

وی افزود: راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک می‌تواند محفل مناسبی برای معرفی ایده‌ها برای صنایع استان باشد بنابراین اگر برای صنایع استان ثابت شود که این ایده‌ها قابلیت تولید و بهره‌برداری دارند به طور حتم از آنها استفاده می‌کند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره با ابراز امیدواری از اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی بتواند به صنعت استان کمک کند تصریح کرد: بی‌تردید شرکت شهرک‌های صنعتی استان از ایده‌هایی که قابلیت تجاری شدن دارند حمایت و استقبال می‌کند.

جوی بیان کرد: در این باره یکی از راهکارهایی که این ایده‌ها می‌تواند به واحدهای صنعتی تزریق شود مسئله آرندی یا تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی است که متاسفانه در آذربایجان‌غربی و یا سایر استان‌های کشور در این زمینه همت خاصی صورت نگرفته است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از اینکه در سال‌های گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت به بحث آرندی اهمیت داده است افزود: این خود سبب ورود ایده‌های جدید به واحدهای صنعتی شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا