اخبار
کد خبر : 3656 ۱۳۹۵/۱۰/۰۱   

اعزام مشمولان فارغ‌التحصیل کارشناسی و بالاتر آذربایجان‌غربی از امروز

معاون نظام وظيفه عمومي فرماندهي انتظامي آذربايجان غربي از اعزام مشمولان فارغ‌التحصیل کارشناسی و بالاتر استان از امروز خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ حبیب جعفرزاده در نشست خبری با اشاره به اطلاعيه سازمان وظيفه عمومي ناجا كليه مشمولان فارغ التحصيل مقاطع كارشناسي و بالاتر را كه برگه آماده به خدمتشان يك دي ماه 95 است را براي اعزام به خدمت فراخواند.

وي تصريح كرد: تمام مشمولان فوق، موظف هستند روز چهارشنبه اول دی ماه جاري در محل و ساعتی که توسط این سازمان در برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده حضور پيدا کنند.

جعفرزاده افزود: مشمولان توجه داشته باشند كه باید برگ واکسیناسیون و برگ معرفی نامه خود را حتما به همراه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود طرح تعویض کارت های پایان خدمت قدیمی با هوشمند را تشریح کرد.

دارندگان کارت هاي قديمي پايان خدمت مربوط به سال هاي 1360 به بعد از مهرماه باید براي تعويض کارت هاي قديمي پايان خدمت خود، به يکي از دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي مراجعه کنند.

وی افزود: مهلت تعويض کارت هاي قديمي پايان خدمت با کارت هوشمند تا پايان سال جاري است و افراد مذکور در صورتي که براي تعويض کارت هاي قديمي خود تا پايان سال جاري، اقدام نکنند کارت آنان فاقد هرگونه ارزش قانوني بوده و در اين صورت دارندگان آن با محروميت هايي نظير ممنوعيت اخذ يا تمديد گذرنامه و همچنين اخذ گواهينامه رانندگي و ...مواجه می شود.

به گفته جعفرزاده براي تعويض كارت هاي قديمي پايان خدمت با كارت هوشمند در فاز دوم اجرا، تمام افرادي كه خدمت دوره ضرورت آنان از سال 70 به بعد در هر يك از نيروهاي مسلح به پايان رسيده و داراي كارت پايان خدمت قديمي هستند باید براي ارائه درخواست تعويض كارت پايان خدمت قديمي خود با كارت هوشمند به دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي مراجعه کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: تمام دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی که در داخل کشور و خارج از کشور تحصیل می کردند پس از یک سال از فراغت از تحصیل، اخراج یا ترک تحصیل باید خود را به مرکز معرفی نظام وظیفه عمومی معرفی کنند در غیراینصورت مشمول غائب محسوب می شوند.

جعفرزاده وضعیت خانواده هایی که فرزند چندقلو آماده به خدمت دارند را نیز تشریح و اضافه کرد: با اعزام یکی از چندقلوها به خدمت سربازی سایر برادران می توانند تا اتمام سربازی برادر اعزام شده از معافیت موقت استفاده و بعد از ترخیص برادر مابقی نیز اعزام می شوند.

معاون وظیفه عمومی آذربایجان غربی با بیان اینکه مراکز آموزشی مشمولان خدمت سربازی موظفند تا سه روز از تاریخ اعلام اسامی برای اعزام، مشمولان را پذیرش کنند افزود: مشمولان خدمت سربازی باید دفترچه اعزام به خدمت و برگه واکسیناسیون را به همراه داشته باشند درغیر اینصورت مراکز از پذیرش این افراد معاف خواهد بود.

وی تصریح کرد: مردم استان می‌توانند در صورت داشتن سوال یا نقطه‌نظر در رابطه با خدمت وظیفه عمومی با شماره 0964800 تماس گرفته یا به سامانه پیامکی 110206010 ارسال کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا