اخبار
کد خبر : 3655 ۱۳۹۵/۱۰/۰۱   

30 درصد ترددها در آذربایجان غربی تخلف بوده است

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت: 30 درصد ترددها از 78 میلیون تردد ثبت شده در آذربایجان غربی تخلف بوده است.

به گزارش نای قلم، عبدالحسین علی‌اکبری امروز در نشست خبری اظهار کرد: برای کنترل بیشتر ترددها 62 دستگاه دوربین تردد شمار و 40 دستگاه دوربین نظارتی در راه های استان نصب شده و مکان یابی برای نصب 48 دستگاه دوربین ثبت تخلفات و پلاک خان انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال تصادفات فوتی در جاده های استان 13  درصد افزایش داشته است، افزود: این تجهیزات امکان کنترل لحظه ای ترددهای جاده ای را فراهم می سازد و از این طریق رانندگان متخلف نیز با جرایم قانونی روبرو می شوند.

شناسایی 45 نقطه پرحادثه در جاده های استان

علی‌اکبری همچنین از شناسایی 45 نقطه پرحادثه در جاده های استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۵ نقطه پرتصادف در اولویت قرار دارد که بر اساس تخصیص اعتبارات مورد نیاز ساماندهی می شود.

به گفته مدیر کل حمل ونقل و پایانه های آذربایجان غربی برای رفع این نقاط کمیته ای با مشارکت راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس و راه و شهرسازی استان تشکیل و اقدامات زود بازده و کم هزینه در دستور کار این اداره برای کاهش تصادفات جاده ای در نظر گرفته شده است.

ساماندهی خطوط روستایی در آذربایجان غربی

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های آذربایجان غربی از ساماندهی خطوط روستایی خبر داد و افزود: سه هزار و 500 نفر برای ارائه خدمات در 842 مسیر روستایی آذربایجان غربی شناسایی و ساماندهی شده اند و در صدد گسترش خدمات به خطوط روستایی هستیم.
علی اکبری تصریح کرد: هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که از نظر جمعیتی ۸۰ درصد راه های روستایی آسفالته هستند اما در کل ۵۰ درصد از راه های روستایی استان آسفالت ندارند.

استقرار 67 اکیپ راهداری در راه های روستایی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: برای جلوگیری از بروز مشکل در 18 گردنه برفگیر و 71 گردنه در راه های روستایی 67 اکیپ راهداری مستقر شده است.

علی اکبری گفت: 12 هزار تن نمک و 36 هزار تن ماسه برای افزایش ایمنی در جاده ها فراهم شده است که امیدواریم پاسخگوی هفت هزار راه اصلی در استان آذربایجان غربی باشد.

ثبت سه هزار و 596 دستگاه در حمل ونقل جاده ای و مسافر استان

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ثبت سه هزار و 596 دستگاه در حمل ونقل جاده ای و مسافر استان گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از هفت میلیون تن کالا در استان جابجا شده که سیمان با 25 درصد چقندر قند با 15 درصد و سنگ های تزیینی با 16 درصد افزایش بیشترین سهم را در جابجایی کالا داشته اند.

به گفته علی اکبری در بخش حمل و نقل مسافر به اندازه کافی ظرفیت ایجاد شده است و افزایش سطح خدمات، افزایش رضایت مسافران، افزایش اتوبوس های ویژه در مسافت‌های زیر 300 کیلومتر و گسترش خدمات اینترنتی برای فروش بلیط از برنامه های این سازمان در حوزه حمل ونقل مسافر است.

وی ادامه داد: سه هزار و 600 دستگاه وسلیه نقلیه عمومی مسافربری در آذربایجان غربی فعالیت می کند که بیش از پنج هزار نفر در بخش حمل و نقل مسافربری استان و افزون بر ۲۲ هزار نفر در بخش حمل و نقل کالا فعالیت دارند.

علی اکبری به جایگاه آذربایجان غربی در بخش ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اشاره و اضافه کرد: ۲۳ درصد از مرزهای زمینی کل کشور در آذربایجان غربی است و پایانه مرز بازرگان به عنوان مهمترین گذرگاه زمینی ایران با کشور ترکیه همواره در رتبه های نخست واردات و صادرات و تردد مسافر در کشور قرار دارد که نشان از اهمیت ویژه این استان در مبادلات بین المللی است.

وجود پنج مرز زمینی؛ ظرفیتی بزرگ برای آذربایجان غربی

علی اکبری وجود پنج مرز زمینی با کشورهای جمهوری نخجوان، ترکیه و عراق که 23 درصد مرزهای زمینی کشور را شامل می شود، ظرفیتی بزرگ برای آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: 28 شرکت بین المللی حمل و نقل کالا و هشت شرکت بین المللی مسافربری در استان فعال هستند و در هشت ماهه اول هزار و 820 نفر از مرزهای استان تردد کردند.
وی گفت: 203 هزار تردد ناوگان باری از مرزهای استان داشتیم و 27 درصد واردات کشور از مرز بازرگان بوده است.
علی اکبری در خصوص  مجتمع های رفاهی استان نیز گفت: 17 مجتمع در استان در  حال خدمات رسانی هستند و 18مجتمع با پیشرفت میانگین 40 درصدی بزودی به بهره برداری میرسند وامسال هم 66 موافقت اصولی برای ساخت صادر شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در بخش حمل و نقل مسافر استان 67 شرکت، 31 موسسه و 10 شعبه فعال است که در مجموع 110 شرکت و موسسه کار حمل و نقل مسافر استان را انجام می‌دهند.

وی به میانگین سنی اتوبوس‌های آذربایجان غربی اشاره و اضافه کرد: میانگین سنی اتوبوس‌های آذربایجان غربی پایین‌تر از میانگین کشوری است اما در بخش سواری پلاک عمومی و مینی بوس میانگین سنی استان کمی بالاتر از کشوری است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا