اخبار
کد خبر : 3650 ۱۳۹۵/۱۰/۰۱   

سه تن پسماند عفونی روزانه در بیمارستان های ارومیه تولید می شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: حدود 2.5 الی سه تن نیز پسماند عفونی از 12 بیمارستان خصوصی و دولتی ارومیه تولید می شود که پس از بی خطر سازی و تایید کارشناسان به سایت دفن منتقل می شود.

به گزارش نای قلم مختار خانی در دومین جلسه کارگروه مديريت پسماند اروميه برگزار شد، اظهار کرد: در ارومیه روزانه بالغ بر 500 تن زباله خانگی تولید می شود.

وی افزود: زباله های خانگی تولید شده به روش های مکانیزه و غیرمکانیزه جمع آوری و به سایت زباله شهری واقع در نازلو منتقل می شود.

خانی اضافه کرد: گزارش بازدید اخیر کارشناسان حاکی از آن است که متاسفانه در چند روز گذشته پسماندهای عادی و پسماندهای بیمارستانی دفن و پوشش دهی مناسبی نداشته اند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب سایت زباله شهری افزود: با توجه به حساسیت موضوع در طول چهار ماه اخیر شش کارگروه تخصصی پسماندهای عادی و عفونی با محوریت رسیدگی به وضعیت سایت زباله شهری ارومیه تشکیل شده است.

خانی خواستار توجه بیشتر و جدی تر سازمان مدیریت پسماند و مجموعه شهرداری در این خصوص شد.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری ارومیه و رئیس کارگروه مدیریت پسماند نیز در اين جلسه با اشاره به اينكه دولت تدبير و اميد توجه جدي به بهداشت و سلامت جامعه و مردم دارد، گفت: بايد براي ساماندهي پسماند و زباله هاي بخش ها و روستاهاي شهرستان اروميه برنامه ريزي ويژه شود.

عباس موسوي تصريح كرد: رسیدگی به موضوع مدیریت پسماند باید به صورت جدی توسط ادارات متولی و شهرداری ها پیگیری شود.

وی افزود: محل هاي مناسب برای انتقال، بازیافت و دپوی پسماند شناسایی و آماده سازی شده و اكنون نسبت به جمع آوری زباله های دپو شده در نقاط مختلف و پاکسازی و انتقال پسماند اقدامات لازم صورت پذيرد.

موسوي يادآور شد: در حال حاضر در جمع آوری و انتقال زباله مشکل خاصی وجود ندارد اما در دفن پسماندهای جمع آوری شده در روستاها و بخصوص زباله هاي عفوني مراكز درماني، مشکلاتی وجود دارد که باید تدابیری برای رفع این كاستي ها اتخاذ شود.

وي مديريت پسماندهای پزشکی و صنعتی را ضروري دانست و خاطرنشان كرد: واحدهایی که دارای پسماند ویژه هستند بايد توسط اداره محیط زیست شناسایی و ساماندهی شده و شهرداری ها پیگیری لازم را در اين زمينه انجام دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا