اخبار
کد خبر : 3643 ۱۳۹۵/۰۹/۲۹   

واژگونی و خروج خودرو از جاده ها؛ بیشترین مورد حوادث رانندگی در استان

واژگونی و خروج خودرو از جاده ها؛ بیشترین مورد حوادث رانندگی در استان

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی واژگونی و خروج خودرو از جاده ها را بیشترین مورد حوادث رانندگی در آذربایجان غربی اعلام کرد.

به گزارش نای قلم، عباس فرمانی در کمیسیون ایمنی راه های استان نصب حفاظ ایمنی در پل ها و آبراه ها، خط کشی محورهای مواصلاتی، اصلاح هندسی پیچ ها و قوس های غیراستاندارد و نصب علائم رانندگی و تخصیص اعتبار لازم برای راه اندازی دوربین های ثبت تخلفات سرعت ثابت در جاده های استان را خواستار شد.

وی افزود: در هشت ماه گذشته 315 نفر براثر تصادفات جاده ای در راه های مواصلاتی استان جان باخته اند که این میزان در مقایسه با سال گذشته 13 درصد رشد دارد.

فرمانی آمار مجروحین حوادث رانندگی در جاده های استان را از ابتدای سال جاری با سه درصد رشد نسبت به پارسال را شش هزار و 283 نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین تصادفات در شش محور ارتباطی استان به ترتیب شامل محور ارومیه به سلماس، ارومیه به مهاباد، محور بوکان، محور ارتباطی ماکو به خوی و مهاباد به میاندو آب و پیرانشهر به سردشت اتفاق افتاده است .

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز با اشاره به افزایش حوادث و تلفات جاده ای در استان گفت: در کاهش حوادث رانندگی، استانداردسازی جاده و ایمن سازی حمل و نقل به تنهایی پاسخگو نیست و باید با فعالیت های فرهنگی در جامعه و آموزش های همگانی و تخصصی  با اصلاح رفتار ترافیکی، فرهنگ رانندگی را ارتقا داد.

تقی کهوریان افزود: کاهش سوانح رانندگی و تلفات جاده ای شاخص ارزیابی اقدامات در ایمن سازی حمل و نقل جاده ای است و دستگاه های اجرایی متولی در بحث جاده و حمل ونقل باید برنامه های خود را براساس اولویت بندی و اثر بخشی در کاهش حوادث رانندگی دسته بندی و اجرایی کنند.

وی به توجه جدی دولت به موضوع حمل ونقل و ایمنی راه ها اشاره کرد و اظهار داشت: در سفر هیئت دولت به استان برای رفع نقاط حادثه ساز در 14 نقطه پرحادثه اعتبار لازم تصویب شده است و همچنین تعریض جاده های مواصلاتی منتهی به مرزهای استان، بزرگراه میاندوآب – مهاباد – ارومیه و روکش آسفالت جاده میاندوآب – شاهین دژ – تکاب و راه های روستایی اعتبارات لازم منظور شده است که اجرای این پروژه ها در ایمن سازی بخشی از جاده های استان موثر خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این جلسه در گزارشی از اقدامات راهداری زمستانی در استان گفت: 800 نفر پرسنل راهداری با 410 دستگاه انواع ماشین آلات برف روب و نمک پاش در 67 پایگاه ثابت و سیار در جاده ها و گردنه های برفگیر استان آماده ارائه خدمت به هموطنان و مسافران هستند.

علی اکبری افزود: برای یخ زدایی در جاده ها و گردنه های برفگیر استان 12 هزار تن نمک و 36 هزار تن ماسه حمل شده است.

وی همچنین از اختصاص چهار میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز و راه اندازی ماشین آلات راهداری خبر داد و افزود: با مساعدت های استاندار و تامین اعتبار از محل اعتبارات راهداری ملّی، آمادگی ماشین آلات راهداری به مرز 80 درصد رسیده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا