Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3628 ۱۳۹۵/۰۹/۲۸   

آغاز بارش برف از اواخر وقت امروز در آذربایجان غربی

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی از بارش مجدد برف از اواخر وقت امروز در سطح استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، کریمی در گفت و گویی با اشاره به ورود امواج ناپایدار به استان از اواخر وقت امروز یکشنبه 28 آذرماه خبر داد و افزود: با ورود این امواج شاهد بارش برف به صورت پراکنده در سطح استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: این بارش ها که تا آخر وقت فردا ادامه خواهد داشت در نقاط جنوبی استان بیشتر مشهود خواهد بود.

کریمی گفت: از عصر روز فردا از شدت این امواج کاسته خواهد شد اما تا پایان هفته هوای سرد در سطح استان ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی دمای هوای مرکز استان را منفی 12 درجه اعلام کرد و ادامه داد: شاهین دژ با دو درجه بالای صفر گرمترین و چالران با منفی 20 درجه  سردترین شهرهای استان گزارش شده اند.

 رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی هم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ارومیه سردترین مرکز استان و چالدران سردترین شهر در کشور بود.

مهدی صابری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین ۱۲- تا ۰+ درجه و چالدران با ۲۰- درجه شهرترین شهر استان ثبت شد این در حالی است که دمای فعلی ارومیه ۶۶- درجه است که نسبت به روز گذشته همین ساعت سه درجه سرد تر شده است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شب گذشته همه شهرهای استان دمای زیرصفر درجه را تجربه کردند و دمای هوا در چالدران به عنوان سردترین شهرستان به ۲۰ درجه سانتیگراد زیرصفر رسید.

صابری با بیان اینکه بارش هایی در هفته قبل و جاری در استان رخ داد که اغلب به صورت پراکنده و در شهرهای جنوب و جنوب غربی استان مشهود بود، افزود: گرمترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته شاهین دژ با ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

وی اضافه کرد: دمای هوای مرکز آذربایجان غربی ارومیه نیز بین صفر تا ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر در نوسان بود.

صابری با اشاره به توصیه های هواشناسی در بخش کشاورزی نیز گفت: با توجه به دمای فعلی هوا کشاورزان در بخش زراعتهماهنگی با کارخانجات قند جهت برنامه ریزی برداشت چغندر قند و سیلوی چقندر قند کنار مزارع با رعایت اصول فنی از توصیه های این بخش است.

وی  خودداری از هرس درختان میوه تا پایان فصل سرما را مهمترین اقدامات توسط باغداران استان برشمرد و گفت: تنظیم دما و رطوبت در گلخانه ها، مرغداریها، گاوداریها و انبارهای نگه داری محصولات کشاورزی، تخلیه آب سیستم های تحت فشار جهت جلوگیری از ترکیدگی و بازبینی سیستم های خنک کننده ماشین آلات کشاورزی از اقداماتی است که کشاورزان باید مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا