اخبار
کد خبر : 3627 ۱۳۹۵/۰۹/۲۸   

چهار هزار تاکسی در آذربایجان غربی فرسوده هستند

مدیر حمل و نقل و ترافیک استان آذربایجان غربی گفت: 10 هزار تاکسی پلاک عمومی در سطح استان تردد می کنند که از این تعداد چهار هزار تاکسی فرسوده هستند.

به گزارش نای قلم، پیمان آرامون به مناسبت 26 آذر روز ملی حمل و نقل ایران در مراسم ویژه روز حمل و نقل، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های دولت تدبیر و امید 2 هزار تاکسی با تسهیلات دولتی تا کنون نوسازی شده و 2 هزار تاکسی دیگر نیز تا 6 ماه دیگر در آذربایجان غربی نوسازی می‌شوند.

وی افزود: در سه سال اخیر اعتبارات مناسبی از طریق ماده 23 جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری‌ها تزریق شده که امسال نیز بیش از 144 میلیارد ریال برای بهبود عبور و مرور درون شهری به شهرداری ها تخصیص می‌یابد.

مدیر حمل و نقل و ترافیک استان آذربایجان غربی اظهار کرد: ایجاد سامانه مدیریت حمل و نقل هوشمند که در شهرستان‌های مهاباد، ارومیه، بوکان، خوی و میاندوآب در حال اجرا است و گسترش خدمات مراکز معاینه فنی و ایجاد خط ویژه برای تاکسی‌ها می‌تواند تا حدودی در کاهش مشکلات حوزه تاکسیرانی موثر باشد.

آرامون با اشاره به وضع تصادفات برون شهری در آذربایجان غربی بیان کرد: امسال بیشتر تصادفات برون شهری استان به علت واژگونی و توجه نکردن به جلو رخ داده است.

وی افزود: بیشترین فراوانی تصادف در استان بین خودروهای سواری و وانت بارها بوده و بیشتر از نیمی از فوتی‌ها عابران پیاده و در رده‌های سنی 21 تا 30 سال بوده‌ است.

آرامون گفت: در شورای ترافیک استان برای کاهش فوتی های عابران پیاده در تصادفات ضروری است ساخت پل عابر و سرعت‌گیرهای استاندارد در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص میزان تصادفات فوتی برون شهری در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال تعداد تصادفات فوتی برون شهری در این استان 11.9 درصد افزایش داشته است.

آرامون همچنین با اشاره به مشکلات صف‌های طولانی سی.ان.جی در بوکان گفت: در صورت پیگیری توسط مسئولان شهرستان و هماهنگی با مسئولان استانی به دلیل ضرورت و نیاز شدید بوکان، مجوز برای ساخت این جایگاه‌ها داده می‌شود.

وی با اشاره به درخواست رانندگان برای افزایش نرخ کرایه‌های شهری افزود: در چند سال گذشته کرایه‌ها بدون برنامه افزایش یافته اما بر اساس برنامه‌ای که در دستور کار قرار دارد باید هزینه تاکسی و اتوبوس‌ها بر اساس کیلومتر افزایش کرایه داشته باشند.

آرامون همچنین اظهار کرد: در همه جای دنیا حمل و نقل زیرساخت توسعه پایدار است و در هیچ کشوری نیز حمل و نقل سود دهی ندارد بلکه باید دولت و شهرداری به آن کمک کنند تا سر پا بماند.

26 آذر روز ملی حمل و نقل ایران است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا