اخبار
کد خبر : 3620 ۱۳۹۵/۰۹/۲۴   

منتخبان جشنواره‌ها و فعالان موضوعات قرآنی فردا تجلیل می شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: فعالان و منتخبان جشنواره‌ها و موضوعات قرآنی فردا تجلیل می شوند.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آئین اختتامیه هفته قرآن و عترت در ارومیه 95 نفر فعال قرآنی در زمینه‌های مختلف اعم از شاعر، داستان‌نویس، خبرنگار و... تجلیل می‌شود.

وی افزود: هزار و 869 اثر در بخش های شعر، داستان، فیلم، عکس، پوستر، خوشنویسی، پایان نامه های دانشجویی، مقالات قرآنی، نمایش، آواها و نغمه های قرآنی، تیتربرتر، نقاشی، مسابقات قرآن و نمایشگاه صنایع دستی در طول مدت اجرای جشنواره قرآن و عترت استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از حضور نماینده ولی فقیه در استان حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی و استاندار آذربایجان غربی به عنوان سخنران در این محفل خبر داد و گفت: در این مراسم از 2 خانواده شهید قرآنی، شهیدان محمد سنگی و مصطفی محمدنژاد، آیت الله سید علی اکبر قرشی مفسر بزرگ قرآن کریم، اساتید قرآنی و نفرات نخست مسابقات بین المللی قرآن تجلیل می شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی این استان ادامه داد: در این استان برادران اهل سنت نیز ساکن هستند، به طوری که اغلب آنها شافعی مذهب بوده و به اهل بیت، عصمت و طهارت (ع) معتقد هستند.

این مسئول به اجرای سلسله برنامه‌های هفته قرآن و عترت در هشت استان اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه‌ها اختیاری بود که به دلیل وجود ظرفیت‌های فراوان آذربایجان غربی، در این زمینه اقدام کردیم.

وی رتبه نخست شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی استان در سطح کشور و در دوره متوالی را مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: همچنین نفر نخست در مسابقات قرآنی طی دو سال از استان ما بوده است، به طوری که حامد ولیزاده و وحید وکیلی نمونه‌‌ای از استعدادهای قرآنی استان هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس منشور فعالیت‌های قرآنی وظیفه تبلیغ و ترویج بر عهده وزارت ارشاد است، همچنین وزارت علوم به عبارت دیگر دانشگاه‌ها باید به پژوهش‌های قرآنی پرداخته و وزارت آموزش و پرورش یعنی مدارس برای آموزش روی آورند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان برای همکاری در این زمینه قدردانی کرد و بیان داشت: با همکاری امام جمعه ارومیه این حرکت‌های گسترده و فرخنده انجام شد.

وی اضافه کرد: این سری برنامه‌ها، نمایشگاه‌ها و مسابقات که شاید بتوان گفت برنامه‌های یک سال اداره است، در مدت کم البته با کیفیت بالا و همکاری نهادهای مختلف برگزار شد، در حالی که با مشکلات کمبود منابع مالی نیز روبه‌رو بودیم.

هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی با عناوین روز شمار قرآن و شهدا، قرآن و خانواده، قرآن و وحدت اسلامی، قرآن و قصه همدلی، قرآن و بصیرت، و قرآن و تدبر نامگذاری شده‌ است.
حضور در مزار شهدای قرآنی آذربایجان غربی، افتتاح نمایشگاه فرهنگی هنری و افتتاحیه مسابقات قرآن، اجرای تئاتر خیابانی، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی با محوریت قرآن و عترت، تجلیل از خانواده‌های شهدای قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن‌ کریم و جشنواره شعر گویی و داستان نویسی و اختتامیه مسابقات از جمله برنامه‌های هفته قرآن و عترت در استان است.

همچنین به مناسبت هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی نمایشگاه قرآن و عترت برپا شده که در آن پنج هزار جلد کتاب در 500 عنوان در حوزه قرآن و آموزه های اهل بیت(ع) از 12 ناشر به نمایش گذاشته شده است. 

نمایشگاه قرآن و عترت تا 26 آذرماه جاری در محل نمایشگاه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برای بازدید علاقمندان دایر است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا