اخبار
کد خبر : 3618 ۱۳۹۵/۰۹/۲۳   

حذف مواد مخدر در بین زنان مستلزم توسعه زیرساخت های فرهنگی است

دبیر اولین کمیته امور بانوان و پیشگیری از اعتیاد زنان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارومیه توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی را در حذف مواد مخدر در بین زنان را موثر دانست.

به گزارش نای قلم؛ لطيفه مبين در گفت و گوی خبری توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در حذف مواد مخدر در بین زنان را موثر دانست و افزود: با توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی  از قبیل ساخت مراکز تفریحی و گردشگری، کتابخانه، فرهنگسرا، پارک‌های مخصوص بانوان می توان به نتایج خوبی در جلوگیری از گرفتار شدن زنان در دامان اعتیاد  رسید.

وي  تاکید کرد: اعتیاد و به ویژه اعتیاد زنان جزو اولویت آسیب‌های اجتماعی تلقی می‌شود و از جمله موضوعاتی است که پیشگیری و رفع آن حائز اهمیت است.

عضو شوراي اسلامي  شهر اروميه با اعلام این که اولین کمیته امور بانوان و پیشگیری از اعتیاد زنان در آذربایجان غربی تشکیل یافت، گفت: تببین سیاستگزاری مؤثر برای توسعه برنامه‌های ویژه درمان زنان معتاد، تبیین و ترسیم فعالیت‌های لازم برای پیشگری از اعتیاد زنان، بررسی عوامل موثر بر اعتیاد زنان و توانمند کردن زنان بهبود یافته از اعتیاد از جمله اهداف این کمیته است.

وی با بیان این که اعتیاد در زنان منجر به از هم پاشیدن بنیان  خانواده می‌شود،  تصریح کرد: برای پیشگیری از اعتیاد زنان باید دلایل اعتیاد زنان کارشناسی شود.

مبین ادامه داد: مقوله اعتیاد زنان یک بحث فراگیر و فراتر از مسئولیت یک سازمان است که برای پیشگیری از آن باید از تمام توان سازمان‌های دولتی و خصوصی استفاده کرد.

وی استفاده از توان و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد (NGO) و مراکز آموزشی در پیشگیری از اعتیاد زنان آذربایجان غربی را بسیار مهم دانست و گفت: توانمندی زنان بهبود یافته از اعتیاد در ارتقا و تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از تشدید بروز آسیب‌های اجتماعی موثر است.

دبیر اولین کمیته امور بانوان و پیشگیری از اعتیاد زنان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارومیه در پایان با اشاره به پیشگیری از اعتیاد در بین زنان، خاطرنشانکرد: گاهی پیشگیری ناظر بر موضوع است که ما این کار را مستقیم به وسیله آموزش‌ها انجام می‌دهیم، گاهی  هم روش پیشگیری به شکل دیگری است و به طور غیرمستقیم با موضوع اعتیاد مثل توسعه فضاهای ورزشی،اوقات فراغت، ایجاد پارک‌های ویژه بانوان و توسعه فرصت‌های شغلی ارتباط دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا