Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3617 ۱۳۹۵/۰۹/۲۲   

دستورالعمل های محیط زیست استان برای شهرداری ها لازم الاجراست

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: دستورالعمل های اداره کل محیط زیست استان برای شهرداری ها در شهرستان هایی که طرح جامع تهیه نشده و یا به تصویب نرسیده است لازم الاجراست.

به گزارش نای قلم، تقی کهوریان در جلسه کارگروه مدیریت پسماند آذربایجان غربی بر طرح منطقه بندی استان و تهیه طرح های جامع مدیریت پسماند شهرستان های استان تاکید کرد.

وی افزود: حفظ سلامت و ارتقای شاخص های کیفی زندگی در جامعه از درجه اهیمت بسیار بالایی برخوردار است و به همین منظور از سال آینده طرح جامع منطقه بندی شهرستانهای استان به منظور ساماندهی مدیریت پسماندهای شهری و روستایی در استان عملیاتی می شود.
به گفته کهوریان انتشار بیماری ها و آلودگی محیط زیست، سالانه هزینه های بسیار بالایی را بر بخش درمان و خدمات پزشکی وارد می سازد که باید با رعایت موازین بهداشتی و دفن بهداشتی و صحیح پسماندها، خسارتهای وارده به حوزه سلامت در جامعه را کاهش داد ولیکن در ساماندهی با منطقه بندی بیشتر زباله سوزی وتولید انرژی در نظر خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جمع آوری و تصفیه فاضلاب های شهرک صنعتی فازیک و دو و روستاهای اطراف نیز اشاره ای کرد و گفت: ورود فاضلاب های شهرک صنعتی فاز 2 و فاضلاب روستاهای اطراف به نهرهای سنتی قوپی و اضافه فاضلاب ورودی از تصفیه خانه ارومیه منشاء آلودگی و مشکلات زیست محیطی در حوزه دریاچه ارومیه بوده که باید هرچه سریعتر نسبت به تکمیل مدول سوم تصفیه خانه ارومیه اتصال فاضلاب شهرک صنعتی شماره 2 به تصفیه خانه فاز 2 و کنترل پساب های ورودی به انهار سنتی اقدام شود.
کهوریان با تاکید بر تکمیل مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب شهری ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: فرآیند تصفیه در این مدول از استاندارهای بالایی برخوردار است که با تکمیل آن ظرفیت این تصفیه خانه افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا