اخبار
کد خبر : 3613 ۱۳۹۵/۰۹/۲۲   

مؤلفه های وحدت شیعیان و سنی ها ضروری و حیاتی است

مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی مؤلفه های وحدت شیعیان و سنی ها را ضروری و حیاتی توصیف کرد و گفت: این مؤلفه ها شامل قرآن کریم، سنت نبی مکرم اسلام (ص)، سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شعائر و ارزش های دینی و معنوی است که همه باید به اهمیت آن بیش از هر زمان دیگر اهتمام کرده و توجه جدی را داشته باشیم.

به گزارش نای قلم، مصطفی قلیزاده در نشست تخصصی "قرآن و وحدت اسلامی" اظهار کرد: روز دوازدهم ربيع‌الاول به روايت مشهور بين برادران اهل سنت روز ولادت حضرت رسول اكرم(ص) است، و به روايت مشهور بين شيعه روز هفدهم ربيع‌الاول روز ولادت آن حضرت است، از اول انقلاب بين اين دو روز به عنوان هفته وحدت، نام‌گذاري شد واين نام‌گذاري اقدام مناسبي براي تقويت وحدت بين مسلمانان و ناكام گذاشتن دشمنان اسلام در ايجاد تفرقه است.

وی با قرائت آیه 103 سوره آل عمران، گفت: خداوند در این آیه خطاب به مسلمانان می فرماید: «واعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» و از امت اسلام می خواهد که همه آنها به ریسمان الهی(قرآن و پیامبر) که آنها را به خدا پیوند می دهد، چنگ زده و از اختلاف و پراکندگی پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: در آیات، خداوند امت اسلامی را به اتحاد و وحدت دعوت کرده و از تفرقه و دشمنی با یکدیگر برحذر داشته است.
قلیزاده تصریح کرد: در این آیات از امر به صلح و مصالحه و رفع خصومت بین دو دسته و برادری و عطوفت بین اصحاب رسول خدا(ص) خبر داده شده است.

پیامبر اسلام منادی وحدت در میان امت اسلامی است

مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی افزود: پیامبر اسلام منادی وحدت در میان امت اسلامی است و نقطه مشترک همه مسلمانان به حساب می آید و باید این مهم را در رفع نفاق ها مدنظر داشت.

 وي ميلاد حضرت رسول(ص) و هفته وحدت را يك رمز و نماد اتحاد بين مسلمانان عنوان كرد و افزود: ولادت پيغمبر اعظم(ص) صرفاً يك واقعه تاريخى نيست بلكه يك حادثه‌ تعيين‌كننده و نعمتي بزرگ براي بشريت و مسلمانان است.

قلیزاده در ادامه سخنان خود رمز پیروزی جهان اسلام را دو کلمه " توحید و وحدت کلمه" و معیار وحدت مسلمانان را اعتقاد به وحدانیت خداوند متعال و رسالت پیامبر خاتم دانست.

نشست تخصصی قرآن و وحدت اسلامی به مناسبت تقارن هفته وحدت و قرآن و عترت ظهر امروز در سالن فرهنگ فرهنگسرای قرآن و عترت ارومیه برگزار شد.

این نشست با هدف بررسی علل وجود تفرقه در بین امت اسلامی و رسیدن به راه و روشهایی که زمینه تعامل سازنده بین فرق و مذاهب مختلف امت اسلامی را فراهم کرده و از آتش اختلافات و درگیری ها بکاهد، برگزار شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا