اخبار
کد خبر : 3610 ۱۳۹۵/۰۹/۲۲   

راهبرد ما برگزاری انتخابات قانونمند و بی طرف است

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان غربی گفت: راهبرد و نگرش برگزارکنندگان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تلاش بر مشارکت حداکثری مردم، برگزاری انتخابات قانونمند و بی طرف و صیانت از آرای مردم خواهد بود.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی در شورای اداری شهرستان مهاباد و آیین معارفه بخشدار مرکزی این شهرستان اظهار کرد: اداره امور کشور متکی بر آرای مردم است و در تمام عرصه ها از انتخابات رئیس جمهوری تا انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شورای اسلامی شهر و روستا تمام مسئولان با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند.

وی افزود: هر سال به طور متوسط یک انتخابات در ایران برگزار می شود و دموکراسی واقعی در ایران بر خلاف کشوهای مدعی دموکراسی به نمایش گذاشته می شود بر این اساس باید بیش از پیش زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات پیش رو در 29 اردیبهشت ماه سال آینده فراهم کنیم.

مصطفوی با بیان اینکه در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، آذربایجان غربی توسط وزارت کشور دومین استان برتر در برگزاری بهتر انتخابات در سطح کشور انتخاب شده است، گفت: در این دوره نیز با اقداماتی که در استان شده و تلاش مضاعف، انتخابات را موفق تر از پیش برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در استان و کاهش تعداد شوراها، گفت: دوره قبل در آذربایجان غربی 272 عضو برای شوراهای اسلامی شهر انتخاب شد که این تعداد با تغییرات جدید در تعداد اعضای شوراها با کاهش 40 نفری اعضا شوراها به 232 عضو شورا کاهش یافته است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی برای شهرهای 50 هزار نفری پنج عضو شورا، 50 تا 200 هزار نفری هفت عضو، 200 تا 500 هزار نفری 9 نفر، 500 تا یک میلیون نفری 11 نفر، یک میلیون تا 2 میلیون نفری 13 نفر عضو شورای اسلامی شهر انتخاب می شوند.

مصطفوی همچنین با تبریک هفته وحدت و ولادت پیامبر اکرم(ص)، گفت: هفته وحدت از ابتکارات و میراث امام راحل است که در آیات و روایات نیز بر اتحاد تاکید فراوان شده بر این اساس باید برای تقویت آن بکوشیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی رنگین کمان اقوام و مذاهب است، افزود: توجه به مشترکات، پرستیدن خدای واحد، قرآن، سرزمین و پرچم واحد، تمدن و فرهنگ مشترک پیوند و وحدت بین مردم را افزایش می دهد و همواره در اذربایجان غربی علقه و وحدت مردم زبانزد بوده است.

مصطفوی همچنین گفت: انقلاب اسلامی ایران با شکوه و اتحاد هر چه تمامتر به راه خود ادامه می دهد و سرمایه اجتماعی مثل وحدت دارد که همیشه در حال تقویت و افزایش است.

وی با اشاره به تاکیدات اسلام به اخلاقیات و اتحاد، اظهار کرد: در اسلام خود برتربینی راهی ندارد و احترام به اعتقادات دیگران مورد تاکید واقع شده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اقدامات چشمگیر دولت در توسعه و پیشرفت جامعه، گفت: دولت تدبیر و امید زمانی دولت را تحویل گرفت که قیمت نفت از 170 دلار به 40 دلار رسید و رشد اقتصادی منهای 6.9 درصد و تورم 43 درصد بود.

مصطفوی اظهار کرد: زمانی که دولت تدبیر و امید آغاز بکار کرد مذاکرات هسته ای به بن بست رسیده بود، ایران هراسی رواج داشت و در تولید گندم هم استقلال نداشتیم.

وی یاد آور شد: اکنون پس از سه سال رشد اقتصادی کشور نه فقط مثبت شده بلکه به نزدیک مثبت پنج رسیده یعنی در واقع 12 درصد بهبود یافته است.

وی گفت: با وجود ایران هراسی که وجود داشت تیم هسته ای با قدرت وارد صحنه مذاکره شد و توانست مذاکرات را به سرانجام برساند و بر اساس نتایج این مذاکرات و برجام است که کشورهای دنیا در صف درخواست همکاری با ایران ایستاده اند.

وی اضافه کرد: اکنون زمینه صادرات نفت و سایر محصولات و کالاهای ایرانی فراهم شده و امسال با تولید مازاد بر نیاز گندم در کشور جشن خودکفایی تولید گندم را برگزار کردیم.

معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد نیز در این مراسم با تبریک هفته وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام (ص) گفت: امنیت حاکم بر کشور قدرت ابتکار عمل را از استکبار برای پیاده کردن نقشه ها و توطئه های شیطانی سلب کرده است.

جعفر کتانی اظهار کرد: مردم بر اساس علاقه و وفاداری و آموزه های دینی از نظام حمایت می کنند و حتی برخی مواقع برای دفاع از ارزش ها جلوتر از مسئولان پیشتاز هستند.

وی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: برنامه های اقتصاد مقاومتی موجب تحکیم و تثبیت اقتصاد می شود و مسئولان به دنبال تحقق آن هستند، انسجام مردم با رهبری در این خصوص و در سایر اهداف نظام در جهان بی همتا بوده و این اطاعت از رهبری از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابد.

کتانی همچنین با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات گفت: با اقدامات انجام شده آمادگی برای انتخابات در شهرستان وجود دارد و در انتخابات گذشته جزو شهرستان های موفق در برگزاری انتخابات معرفی شدیم.

معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم و انتخاب نخبگان جامعه را در انتخابات از جمله نگرش های برگزار کنندگان انتخابات در شهرستان مهاباد دانست.

کتانی همچنین در خصوص سرشماری اخیر نفوس و مسکن، گفت: در این سرشماری شهرستان مهاباد با مشارکت 48.9 درصد در ثبت مشخصات از طریق اینترنت در بین شهرهای پرجمعیت استان رتبه اول و در مجموع رتبه سوم را کسب کرده که از متوسط کشوری بالاتر است.

وی جمعیت شهرستان مهاباد را بر اساس آخرین گزارش ها و پردازش ها حدود 235 هزار نفر اعلام کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهاباد نیز در این مراسم گفت: پایبندی به ولایت موجب سربلندی ایران در قله های موفقیت و رفع فتنه های مختلف شده است.

حجت الاسلام یاسر آقا محمدی اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران همواره در حال عرضه به جهان است و هر روز برکات انقلاب در منطقه و مجامع بین المللی خود را نشان می دهد که همگی این توفیقات در سایه رهبری و وحدت مردم تحقق یافته است.

در این مراسم سلیمان پاکزاد به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان مهاباد معرفی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا