Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3607 ۱۳۹۵/۰۹/۲۱   

وزارت نیرو تسهیلاتی را برای تامین آب بخش صنعت در استان لحاظ کند

استاندار آذربایجان غربی گفت: از وزارت نیرو انتظار داریم که تسهیلاتی را برای تامین آب بخش صنعت در آذربایجان غربی لحاظ کند.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در جلسه بررسی و ارزیابی برنامه های احیای دریاچه ارومیه و مصارف آب در این حوزه که با حضور مدیران حوزه های آب، کشاورزی، منابع طبیعی، صنعت و محیط زیست استان در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هدفگذاری انجام گرفته در راستای پیشبرد برنامه تغییر رژیم اشتغال مردم از کشاورزی سنتی به سایر بخش ها به ویژه بخش صنعت، نیازمند توجه و توسعه و تامین زیرساخت های مورد نیاز آن از جمله تامین مسئله آب است.

وی خواستار سیاستگذاری در جهت بهره گیری هر چه بیشتر از دستاوردهای ستاد احیای دریاچه ارومیه شد.

سعادت بر لزوم توجه هرچه بیشتر به نقش و جایگاه مردم در پیشبرد برنامه های احیای دریاچه و تغییر رژیم اشتغال استان تاکید کرد و افزود: با توجه به محدودیتهایی که در منابع آب وجود دارد و با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه، لازم است مدیران و مسئولان ذیربط با مشارکت مردم و کشاورزان، مسیر را برای حرکت از کشاورزی سنتی به مدرن و مکانیزه در استان فراهم کنند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: دستاوردهای ستاد احیای دریاچه ارومیه برای استان دستاوردهای بسیار خوبی است؛ اگرچه وضعیت کم آبی دریاچه معضلات و مشکلات زیادی بدنبال داشته است اما این مساله در عین حال یک تلنگر و یک هشدار جدی نیز برای ما بود که در جهت کاهش مصرف آب، مدیریت بهینه منابع و همچنین ایجاد تحول جدی در بخش کشاورزی استان از طریق پیاده سازی شیوه های نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت اقدام نماییم.

وی تصریح کرد: اینطور نیست که پیشبرد و اجرای برنامه های احیای دریاچه ارومیه که از سوی کارگروه ملی نجات دریاچه ابلاغ شده صرفا از روی اجبار در استان انجام می گیرد بلکه ما این برنامه ها را با عشق و علاقه و در جهت منافع مردم استان و کشور انجام می دهیم.

ضرورت برنامه ریزی و ارائه طرح برای بخش غیرقابل احیای دریاچه ارومیه از دیگر موارد مورد درخواست مقام عالی استان در این جلسه بود.

وی دراین ارتباط اظهار داشت: برای بخش های غیرقابل احیای دریاچه ارومیه می توان پارک های حیات وحش و موارد این چنینی ایجاد کرد لذا از دستگاه های متولی به ویژه محیط زیست درخواست داریم در این رابطه، طرح های پیشنهادی خود را ارائه دهد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین خواستار نظارت بر مصرف صحیح آب رهاسازی شده برای آبیاری بخش زراعت و جلوگیری از مصرف این آب برای باغات شد.

سعادت در این خصوص گفت: برنامه ریزی شود که با کمک تشکل ها و تعاونی های آب بران، رهسازی آبی که برای مصرف بخش زراعت انجام می گیرد صرفا برای زراعت باشد و برای باغات مصرف نشود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت و ظرفیت منابع آبی استان، میزان مصارف آب در حوزه های مختلف شرب، صنعت و خدمات و کشاورزی و میزان آب مورد نیاز این حوزه ها در سال های آتی ارائه کرد.

کیومرث دانشجو اظهار کرد: مجموع مورد نیاز آبی استان در شرایط کنونی از منابع سطحی و زیرزمینی در بخش شرب 251 میلیون مترمکعب، بخش صنعت و خدمات 50 میلیون مترمکعب و در بخش کشاورزی شش میلیارد و 21 میلیون مترمکعب است.

وی ادامه داد: مجموع مورد نیاز آبی استان در آینده نیز در بخش شرب 285 میلیون مترمکعب، بخش صنعت و خدمات 93 میلیون مترمکعب و در بخش کشاورزی همان شش میلیارد و 21 میلیون مترمکعب خواهد بود.

سایر اعضا نیز در این جلسه گزارش اقدامات و برنامه های حوزه خود را در رابطه با برنامه های احیای دریاچه ارومیه ارائه کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا