اخبار
کد خبر : 3600 ۱۳۹۵/۰۹/۲۱   

رقابت ٢٠٤ نفر از فعالان قرآنی استان در مسابقات قرآنی هفته قرآن و عترت

 رئیس برگزاری هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی گفت: مسابقات قرائت و حفظ کلام الله مجید با رقابت ٢٠٤ نفر از فعالان قرآنی آذربایجان غربی همزمان با نخستین روز هفته قرآن و عترت استان در داش مسجد ارومیه آغار به کار کرد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر کریمی در گفت و گویی اظهار کرد: از این تعداد ١٣٢ نفر از برادران فعال قرآنی و ٧٢ نفر نیز از خواهران فعال قرآنی هستند که به مدت سه روز در بخش های مختلف به رقابت می پردازند.

وی اضافه کرد: این رقابت ها تا دوشنبه هفته جاری ادامه دارد و نفرات برتر نیز روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی معرفی و تجلیل می شوند.

وی اظهار کرد: برای حضور فعالان قرآنی در این رقابت ها پنج بخش حفظ یک، پنج، ١٠ و ١٥ جزء و همچنین قرائت قرآن کریم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حفظ یک جزء ویژه افراد زیر ١٠ سال و قرائت نیز ویژه افراد بالای ١٦ سال است.

به گفته کریمی مسابقات بخش خواهران از ساعت ١٥ تا ١٧ و بخش برادران از ساعت ٢٠ تا ٢٣ برگزار می شود که امیدواریم مورد استقبال مردم ارومیه قرار گیرد.

هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی از شنبه ٢٠ آذرماه در ارومیه آغاز شده و تا پنجشنبه ٢٥ آذرماه این هفته ادامه دارد.

برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های ١٤ گانه در بخش های مختلف فرهنگی و هنری از جمله بخش های برگزاری این هفته است.

هفته قرآن و عترت استان های مختلف به ابتکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سال در چند استان برگزار می شود که امسال علاوه بر آذربایجان غربی در چند استان دیگر از جمله بوشهر، کرمان، لرستان و زنجان نیز به اجرا در می آید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا