اخبار
کد خبر : 360 ۱۳۹۴/۰۵/۱۶   

زیربنای همه کارها فرهنگ است

*در افق  1904 پیش‌یبنی شده به ازای هر 100نفر هشت متر مربع کتابخانه‌ داشته باشیم

مدیر کل مشارکت ها و شهرداری ها گفت: کتاب و کتابخوانی از موضوعات مهم و حائز اهمیت هر کشور بوده چرا که زیربنای همه کارها فرهنگ است.

به گزارش نای قلم، رمضان علی محسنی در نشست مشترک شهرداران استان اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته منابع زیادی برای تجهیز و توسعه کتابخانه‌ها هزینه می شود.

وی افزود: متاسفانه در کشور فرهنگ کتابخوانی ضعیف است و این وظیفه ماست که دسترسی افراد را به کتاب و کتابخانه آسان کنیم.

محسنی تصریح کرد: در گذشته کتابخانه‌ها بودجه مناسبی نداشتند ولی پس از تفکیک نهاد کتابخانه‌های عمومی از ارشاد، کمک‌های دولت برای تامین نیروی انسانی تخصیص یافت و قانون تخصیص نیم‌ درصد درآمد شهرداری به کتابخانه‌های عمومی به منظور انجام هزینه‌های جاری تصویب شد.

مدیر کل مشارکت ها و شهرداری ها ادامه داد: آذربایجان‌غربی از ابتدای سال 83 تا پایان سال 93، سهم استان از نیم درصد درآمد شهرداری ها 17میلیارد و 800 میلیون تومان بوده ولی فقط چهار میلیارد و 280 میلیون تومان دریافت شده و با داشتن رتبه بیست و سوم کشوری فاصله زیادی با سایر استان ها دارد.

محسنی افزود: اگر شهرداران به موقع نیم درصد را پرداخت کنند نیازی به حضور مراجع قانونی برای برداشت از حساب ها نخواهد بود.

وی افزود: در افق  1904 پیش‌یبنی شده به ازای هر 100نفر هشت متر مربع کتابخانه‌ داشته باشیم و در حال حاضر این فضا در استان 5/1 متر مربع است.

مدیر کل مشارکت ها و شهرداری ها در خاتمه افزود: ما دو مطالبه داریم یکی نیم درصدها به موقع پرداخت شود و دومی شخصیت های فرهنگی و خیرین وارد عرصه شده و در راستای کتابخانه‌سازی تلاش کنند.

وی در این  زمینه افزود: شهرداران هم می‌توانند کتابخانه را بسازند و به صورت مشارکتی با نهاد کتابخانه‌ها اداره کنند و هم می‌توانند کتابخانه‌ ایجاد کرده و اداره و انتفاع آن را به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی هم گفت: کتابخانه‌های عمومی در کنار دانشگاه ها و آموزش و پرورش که آموزش رسمی را بر عهده دارند آموزش غیررسمی افراد جامعه را بر عهده دارند.

علی فیروز افزود: همه شهرداران ما فرهنگ دوست هستند که به آموزش افراد جامعه بها می‌دهند و تا کنون همکاری خوبی با کتابخانه‌ها داشته‌اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا