اخبار
کد خبر : 3592 ۱۳۹۵/۰۹/۲۰   

لزوم توجه به معلمان، كارگران و روستاييان

اصلاح‌طلبان با مشكلي در عرصه ارائه برنامه و تشكيل اجتماعات در ميان گروه‌ها و طبقات مختلف اجتماعي روبه‌رو نخواهند شد. اقداماتي كه در برجام و ارائه يك وجه مناسب از ايران در عرصه بين‌الملل به عمل آمد در حقيقت اثراتي مثبت بر روي افكار عمومي گذاشته است.

به‌ويژه قشر فرهيخته جامعه دريافت كه در واقع كارآيي و عملكرد تيم رياست‌جمهوري ازجمله وزير نفت، وزير امور خارجه و وزير اقتصاد مردم ايران را بسيار اميدوار كرده است. برداشت مردم در جامعه اين است كه عملكرد رياست‌جمهور و وزرا به‌طور كل مثبت بوده است.

 بنابراين لازم است كه در برابر تبليغ منفي‌اي كه از سوي مخالفان در برابر برجام مي‌شود برداشت‌هاي مثبت مردم در مقابل عملكرد دولت و مساله برجام برجسته‌تر شود. در حقيقت اصلاح‌طلبان بايد تلاش‌شان بر اين باشد كه به طيف دانشجو، اساتيد دانشگاه و معلمان، دانش‌آموزان در سن راي و به تاسي از آنها خانواده‌ها توجه داشته و در رابطه با مطالبات اين گروه‌هاي اجتماعي برنامه‌اي اثرگذار و معقول تنظيم كنند. همچنين اصلاحات و ساير جريان‌هاي هوادار دولت باید برنامه‌اي با چشم‌انداز مطلوب به ۲۴ ميليون كارگري كه در ايران وجود دارد، داشته باشند، چراكه صرف نظر از اينكه اين كارگران چه تاثيرات مهم و عمده‌اي در كشور به‌ويژه در عرصه توليد دارند سهم و آراي آنها مي‌تواند در نتيجه انتخابات ۹۶ بسيار تاثيرگذار و سرنوشت‌سازباشد.

از سويي درباره مساله‌اي كه در رابطه با برجام ميان ايران و آمريكا به وجود آمده است روحاني با دورانديشي و هدايت درست جامعه مي‌تواند نتيجه انتخابات را برخلاف ميل مخالفان برجام به نفع خود رقم بزند. گروه‌هاي ذينفوذ اقدامات خود را از هم‌اكنون آغاز نموده و سعي‌شان بر اين است كه از طريق راديو و تلويزيون در جهت مخالفت با روحاني بر جامعه اثر بگذارند. اما به هر روي به نظر مي‌رسد كه در اين ميان، راست‌هاي افراطي هم برجام را حتي قبل از پيروزي ترامپ مي‌كوبيدند؛ اكنون نيز در شعارهايشان به صراحت مي‌گويند آمريكا به ايران خيانت كرده است زيرا برجام به ضررش بود. اين در حالي است كه مردم اكنون برداشتي خلاف سخنان و تبليغات سوء مخالفان نسبت به برجام دارند و اثرات سوء منفي بافي‌ها در برابر برجام به سمت مخالفان برگشته است. به عبارتي برنامه جامع اقدام مشترك از خود وجه بسيار خوبي به نمايش گذاشته است. امروز دوست و دشمن دريافتند تصميمي كه دولت و تيم هسته‌اي گرفتند مطلوب و درست بوده است. در عين حال اندكي بدبيني در ميان دلواپسان نسبت به خوشبيني جامعه در برابر برجام به وجود آمده است. معهذا بايد به معلمان، كارگران و دانشجويان توجه بيشتري شود. دانشگاهيان و فرهيختگان با توضيح بيشتر درباره اثرات برجام در حوزه‌هاي مختلف جامعه قطعا مساله را به راحتي درك خواهند كرد. اما روستايي‌ها و اقشار كارگر همچنان تحت ثاثير وعده‌هاي احمدي‌نژاد هستند.

بايد اصلاح‌طلبان و هواداران دولت اين اقشار را نسبت به واقعيت‌هاي موجود امروز جامعه و رخدادهاي دوران احمدي‌نژاد آگاه سازند و آنها را به سمت راي به رياست‌جمهوري روحاني تشويق كنند. اگرچه همه‌چيز در جامعه به نفع اصلاح‌طلبان و رئيس‌جمهور است و دلنگراني‌هاي چنداني نسبت به آينده وجود ندارد اما لازم است اصلاح‌طلبان بر روي همه گروه‌هاي اجتماعي به‌ويژه اقشار روستايي، كارگر و معلمان تمركز بيشتري داشته باشند تا نتيجه‌اي با اكثريت آرا را در انتخابات ۹۶ براي خود رقم بزنند.

امان‌ا... قرايي‌مقدم


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا