اخبار
کد خبر : 3591 ۱۳۹۵/۰۹/۲۰   

هفته قرآن و عترت در آذربایجان‌غربی آغاز به‌کار کرد

هفته قرآن و عترت با اجرای مراسم غبار روبی مزار شهدای قرآنی ارومیه، صبح امروز در آذربایجان‌غربی شروع شد.

به گزارش نای قلم، صبح امروز ۲۰ آذرماه با برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدای ارومیه که با حضور مسئولان ادارفرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و با قرائت قرآن توسط وحید وکیلی هفته قرآن و عترت در آذربایجان غربی آغاز شد.

شهید رضا سنگی و مصطفی محمدنژاد از فعالان حوزه قرآن بوده  که به ترتیب در سال ۸۲ و ۹۳ به شهادت رسیده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم گفت: شهدایی همچون حجت‌الاسلام سنگی و مصطفی محمدنژاد که حافظ کل قرآن کریم بود تمام عمر شریف خویش را وقف قرآن کرده و با خون خود، اعتقاد خود را به کلام وحی ثابت کردند.

 بعد از مراسم غبارروبی، نمایشگاه کتاب، پوستر و خوشنویسی توسط حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

در این نمایشگاه انواع آثار هنری و فرهنگی از قبیل کتاب، نقاشی، خوشنویسی، عکس، پوسترو پایان نامه و آثار پژوهشی به نمایش گذاشته شده است.
در این نمایشگاه پنج هزار جلد کتاب در 500 عنوان در حوزه قرآن و آموزه های اهل بیت(ع) از 12 ناشر به نمایش گذاشته شده است.
140  اثر نقاشی، 40 اثر عکاسی، 32 اثر خوشنویسی، 15عنوان پوستر و هشت پایان نامه و پژوهش از آثاری است که در این نمایشگاه توجه بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب می کند.
نمایشگاه قرآن و عترت تا 26 آذر سال جاری در محل نمایشگاه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برای بازدید علاقمندان دایر است.
هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی با عناوین روزشمار قرآن و شهدا، قرآن و خانواده، قرآن و وحدت اسلامی، قرآن و قصه همدلی، قرآن و بصیرت، و قرآن و تدبر نامگذاری شده‌ است.
حضور در مزار شهدای قرآنی آذربایجان غربی، افتتاح نمایشگاه فرهنگی هنری و افتتاحیه مسابقات قرآن، اجرای تئاتر خیابانی، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی با محوریت قرآن و عترت، تجلیل از خانواده‌های شهدای قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن‌کریم و جشنواره های شعرگویی و داستان نویسی و اختتامیه مسابقات از جمله برنامه‌های هفته قرآن و عترت در این استان است.
افتتاح مسابقات قرآنی بعد از ظهر امروز در محل داش مسجد از دیگر برنامه‌ های امروز این هفته می باشد.
برنامه های هفته قرآن و عترت آذربایجان غربی از امروز در ارومیه آغاز شده و تا ۲۶ ام  ماه جاری ادامه می یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا