اخبار
کد خبر : 3590 ۱۳۹۵/۰۹/۲۰   

برگزاری مهم ترین رویداد قرآنی آذربایجان غربی همزمان با هفته وحدت

مسئول واحد مطبوعات و کانون های تبلیغاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: مهم ترین رویداد قرآنی آذربایجان غربی همزمان با هفته وحدت در ارومیه برگزار می شود.

به گزارش نای قلم، امروز نمایشگاه فرهنگی و هنری با موضوع قرآن با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، استاندار آذربایجان‌غربی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل نمایشگاه‌های دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارومیه افتتاح شد.

امید سیاح امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت در ارومیه در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: در برنامه های هفته قرآن و عترت وحدت شیعیان و اهل سنت مبنا قرار گرفته، به طوری که سومین روز این هفته با عنوان قرآن و وحدت اسلامی نامگذاری شده است.

وی تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) را مهم ترین عامل وحدت میان مسلمانان عنوان کرد و افزود: در پرتو نور اهل بیت و معارف اسلامی بشریت به کمال و قرب الهی می‌رسد.

سیاح در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در هفته قرآن و عترت از ظرفیت هنر در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه استفاده شده است، تصریح کرد: اجرای تئاتر خیابانی، برپایی نمایشگاه تخصصی کتب قرآنی و افتتاح نمایشگاه صنایع دستی از جمله برنامه های هفته قرآن و عترت هستند.

وی اضافه کرد: در همین راستا ورک شاپ نقاشی در شهرستان های ارومیه، خوی و میاندوآب، و مسابقه نقاشی خطی و تذهیب در تکاب برگزار شده که آثار ارسالی این مسابقات در نمایشگاه قرآن و عترت در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
به گفته مسئول واحد مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هنر زبان نافذی است که تأثیر غیر مستقیم بر مخاطب دارد لذا زمانی که هنر وارد عرصه شود به خوبی می‌تواند مفاهیم قرآنی را در جامعه تبیین کند.

وی همچنین از برگزاری مسابقه شبکه اجتماعی قرآن و عترت به مناسبت هفته قرآن و عترت در آذربایجان غربی خبر داد.

سیاح افزود: همزمان با هفته قرآن و عترت مسابقه شبکه های اجتماعی فعال در عرصه قرآن و عترت برگزار می شود که با این اقدام، پایگاه های خبری فعال در حوزه قرآن شناسایی می شوند.

20 تا 25 آذرماه با عنوان هفته قرآن و عترت نام گذاری شده و به مناسبت این هفته برنامه های مختلفی در استان برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا