Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3582 ۱۳۹۵/۰۹/۱۹   

هفته وحدت؛ راهکار عملی برای همبستگی مسلمانان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هر نوع شعار و نمادی که سبب تفرقه بین امت اسلامی شود دشمنی با دین الهی است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: هفته وحدت از 12 ربیع الاول تا 17 ربیع الاول به خاطر اختلاف نظر شیعه و سنی در تاریخ ولادت نبی خاتم(ص) نامگذاری شده است.

وی افزود: با چنگ زدن به ریسمان الهی باید از تفرقه پرهیز کرد که خدای متعال دشمنی ها را با نعمت اسلام از بین امت های عصر جاهلیت رفع کرده و آنان را نجات داد.

قریشی با تاکید به اینکه مسلمانان باید اختلافات را کنار بگذارند و وحدت خود را در مقابل دشمن حفظ کنند، تصریح کرد: میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) بانی وحدت و حفظ شعائر اسلامی است لذا در آستانه هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر اسلام باید همه تلاش کنیم تا در این ایام از پیامبر اسلام الگوبرداری کنیم.

قریشی هر نوع اقدامی که به اتحاد مسلمانان ضربه بزند را بدخواهی با دین عنوان و اضافه کرد: چنین افرادی بد مسلمانان را می خواهند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به علل پشیمانی افراد از عملکرد خود پس از مرگ اشاره کرد و اظهار داشت: عدم پایداری دنیا و اموالی که به هر طریق به دست آورده در مقابل پایداری حساب و نتیجه این اموال بر اساس کلام امام علی (ع) اصلی‌ترین علت پشیمانی افراد و آرزوی بازگشت دوباره آنان برای جبران به دنیا است.

وی افزود: کسی که به دیگران رو می‌اندازد یا دنبال واسطه برای رسیدن به پست و مقام است در قیامت وقتی نتیجه عملکرد خود را مشاهده می‌کند از کرده پشیمان شده و افسوس می‌خورد که این پست مقام از آن دیگران بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در ادامه به اهمیت صله ارحام اشاره و اضافه کرد: صله ارحام واجب، جزئی از دین و مورد سفارش ائمه اطهار (ع) است و هر کس بدون علتی ترک کند در دنیا و آخرت کتک کار خود را می‌خورد.
وی ضمن تبریک آغاز ولایت و امامت امام عصر (عج)، گفت: بر اساس روایات امام (ع) همیشه به فکر شیعیان هستند، پس ما نیز باید ارتباط خود را با حضرت بیشتر کرده و لااقل با سلام و دعایی هر روز ایشان را یاد کنیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به 16 آذر روز استکبارستیزی، ابراز کرد: شعار اصلی روز دانشجو مرگ بر آمریکا است و موضوع نامگذاری این روز هم دشمنی آمریکا با ملت ایران از صدر تاکنون است، ولی برخی چنین روزی را سعی دارند به انقلاب ستیزی تبدیل کنند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: نباید به افرادی که بر اساس تأکید الهی در دلشان غل و غش است اجازه داد در روز استکبارستیزی به دانشگاه‌های ما آمده و برای زدودن علاقه جوانان و فرزندانمان به انقلاب و اسلام تلاش کنند.
وی به حضور نتانیاهو در باکو اشاره و اعلام کرد: استقبال از چنین جنایتکارانی که دست‌های آنان آلوده به خون مسلمانان است ایستادگی در برابر خدا و شراکت در جنایات آنان است.
قریشی با اشاره به کلام الهی که مسلمانان را از همنشینی و اعتماد به قوم یهود پرهیز می‌دهد، گفت: ندای امام حسین (ع) در روز عاشورا در صورت نداشتن دین آزادمردی بود و مسلمانان کشور آذربایجان باید متوجه این مسئله بوده و از حضور نتانیاهو در باکو ممانعت کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا