Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3574 ۱۳۹۵/۰۹/۱۷   

مدیران نباید هزینه های غیرضروری را به دانش آموزان تحمیل کنند

مدیران مدارس نباید هزینه های غیرضروری را به دانش آموزان تحمیل کنند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدیران مدارس دولتی و غیردولتی نباید هزینه های غیرضروری را در مدارس به دانش آموزان در قالب های مختلف تحمیل کنند و مطابق دستور العمل ها باید عمل شود.

به گزارش نای قلم، فریدون سیدمصطفوی در سومین جلسه فصلی شورای مشورتی مدیران مدارس استان اظهار کرد: هر طرحی و برنامه ای در آموزش و پرورش رخ دهد باید در سطح مدارس باشد و این جزو مطالبات وزیر آموزش و پرورش است.

وی افزود: این طرح همانند طرح تعالی مدیریت آموزشگاه ها و یا همان بودجه بندی عملیاتی بود که مدیریت پولی باید در مدارس و توسط مدیران انجام شود.

مدیر کل اموزش و پرورش استان بیان کرد: دادن اختیارات به مدیر مدرسه و تمرکز زدایی می تواند تاثیرات زیادی داشته باشد.

سید مصطفوی اضافه کرد: مدیران مدارس می توانند درآمدزایی داشته و مدارس را اداره کنند و این امر موجب کاهش بخشنامه ها و دستورالعمل ها می شود.

وی بیان کرد: آذربایجان غربی شاید جزو معدود استان هایی است که این طرح درآمدزایی را در کشور اجرا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: برای واگذاری مسئولیت ها به مدیران مدارس تلاش می شود و این امر از جنبه های مختلف بررسی می شود.

وی اظهار کرد: 750 مسئله احصا شده در آموزش و پرورش وجود دارد که مسئولان این نهاد باید پاسخگوی آن باشند.

سید مصطفوی بیان کرد: مطالعاتی که در این زمینه انجام شده بیانگر این است که همه این مسایل در بطن مدرسه وجود دارد.

وی گفت: هر اتفاقی که رخ می دهد از دل مدرسه به بطن جامعه باز می گردد و باید در انتخاب مدیران مدارس نهایت دقت را داشت.

سید مصطفوی ادامه داد: جذب مدیران مسئولیت پذیر، صادق، با تجربه، متدین و دلسوز 80 درصد در موفقیت این نهاد و برنامه های آن نقش دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر جای خرسندی است که بیشترین میزان حق الزحمه ها به مدیران مدارس پرداخت می شود و نظام آموزش و پرورش پی به این مطلب برده است که زحماتی که مدیران مدرسه متحمل می شوند کمتر از زحمات مدیرکل این نهاد نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بخش عمده انجام کارها برعهده مدیر مدرسه است و مدیران باید بدانند چه اختیاراتی در مدرسه دارند و حدود تفویض اختیارات به مدیران مدارس تبیین خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه های موجود در مدارس بیان کرد: موارد بسیاری از مدارس به اداره کل گزارش داده می شود که بحث تنبیه یکی از این موارد است.

سید مصطفوی اضافه کرد: در این زمینه قوانین حوزه بی انظباطی وجود دارد و باید مطابق دستور با دانش آموزان خاطی برخورد شود و تنبیه راه چاره نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: لحاظ نمرات واقعی دانش آموزان باید در مدارس مد نظر باشد.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش همواره مورد توجه و تحلیل قرار می گیرد و باید نهایت دقت را در این بخش کرد تا خللی وجود نباشد.

سید مصطفوی اضافه کرد: مدیران مدارس لازم است تا به قدری آماده و با برنامه باشند که در صورت بروز هر رخدادی از آمادگی کاملی برخوردار باشند.

وی با اشاره به تخریبی بودن 30 درصد مدارس استان ادامه داد: مدیران باید نسبت به ایمنی مدارس نیز دقت کافی داشته باشند تا در صورت بروز بحران بتوان در اسرع زمان نسبت به پیشگیری اقدام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خواهان دقت مدیران مدارس در مدیریت هزینه ها و در آمدها شد.

وی ادامه داد: نماز باید همواره مورد توجه مدیران باشد و حضور مدیران در نماز جماعت برای ترویج آن در بین دانش آموزان الزامیست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا