اخبار
کد خبر : 3569 ۱۳۹۵/۰۹/۱۷   

سطح تراز آب دریاچه ارومیه مثبت است

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سطح تراز دریاچه ارومیه در شرایط حاضر 47/1270 متر مکعب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 21/1270 متر مکعب بود و این نشان می دهد سطح تراز آب دریاچه ارومیه مثبت است.

به گزارش نای قلم، حجت جباری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه میزان بارندگی در سطح حوزه دریاچه ارومیه امسال در مقایسه با سال گذشته رضایت بخش نیست.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو میزان بارندگی در سال جاری را 65 میلی متر اعلام کرده است که سال گذشته 9/128 میلی متر بود و میزان بارندگی در دراز مدت یعنی از اول سال آبی تا کنون حدود 87 میلی متر بوده که آمارها نشان می دهد میزان بارندگی نسبت به سال گذشته 50 درصد و نسبت به دراز مدت 25 درصد کاهش دارد.

جباری سطح آبی دریاچه ارومیه را حدود یک هزار و 850 تا دو هزار کیلومترمربع اعلام کرد که در حالت نرمال پنج هزار و 700 کیلومتر مربع بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به امکانات مدیریتی که در زمینه منابع آبی انجام گرفته است در جزایر دریاچه ارومیه مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار کرد: برنامه سرشماری طبق سال های گذشته در این جزایر انجام می گیرد.

به گفته وی سرشماری حیات وحش در منطقه حفاظت شده مراکان خوی آغاز شده است و در سطح 104 هزار هکتار از سطح این منطقه و به مدت چهار روز انجام می شود.

منطقه حفاظت شده مراکان اولین منطقه حفاظت شده کشور به مساحت 103 هزار و 983 هکتار است که در شهرستان خوی واقع شده و گونه باارزش قوچ و میش ارمنی در این منطقه قرار دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا