اخبار
کد خبر : 3568 ۱۳۹۵/۰۹/۱۷   

شکار در بخش پرندگان به دلیل شیوع آنفلوآنزای مرغی ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به دلیل شیوع آنفلوآنزای مرغی از طریق پرندگان مهاجر، پروانه شکار جدید فعلا صادر نمی‌شود و شکار در بخش پرندگان به دلیل شیوع آنفلوآنزای مرغی ممنوع است.

به گزارش نای قلم، پرویز آراسته در گفت و گوی خبری اظهار کرد: شکارچیان در راستای سلامتی خود، خانواده و دیگر افراد جامعه تا اطلاع بعدی از شکار پرهیز کنند.

کاهش آلودگی هوا در سال جاری

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش آلودگی هوا خبر داد و یادآور شد: امسال روز خطرناک و بحرانی از نظر شاخص های کیفی در استان گزارش نشده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته مردم استان 2 روز خطرناک را تجربه کرده بودند.

آراسته در تشریح علل این کاهش گفت: یکی از مباحثی که امروزه مطرح می شود بحث توسعه پایدار شهری است که یکی از ارکان اصلی آن سیستم حمل ونقل است که در این راستا نوسازی خودروهای فرسوده به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی تعداد تاکسی های ارومیه را پنج هزار و 128 دستگاه اعلام و اضافه کرد: از این تعداد یک هزار و 700 دستگاه فرسوده هستند و 325 دستگاه امسال از تردد در حمل و نقل ترافیک شهری منع شده اند.

به گفته آراسته تمام خودروهای وارد شده به سیستم حمل و نقل شهری در قالب نوسازی خودروهای فرسوده دارای استاندارد یورو 4 هستند.

قطع کامل سوخت مازوت از نیروگاه های برق و کارخانه های سیمان

وی با اشاره به قطع کامل سوخت مازوت از نیروگاه های برق و کارخانه های سیمان آذربایجان غربی به غیر از موارد استثنایی در خصوص سوخت گازوئیل نیز گفت: در حال حاضر میزان گوگرد گازوئیل از 50 ppm به نیم ppm کاهش یافته است.

آراسته همچنین از تهیه طرح جامع آلودگی هوای شهر ارومیه خبر داد و افزود: قرارداد تدوین طرح جامع آلودگی هوای شهر ارومیه با دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان استان منعقد شده است که با اجرای این برنامه شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

مدیر کل محیط زیست استان با اشاره به ساماندهی پایش مراکز جمع آوری خودروهای فرسوده و مراکز فنی خودروها، خاطرنشان کرد: هر سه ماه یکبار میزان آلایندگی گازهای خروجی از اتوبوس ها و مینی بوس ها در آذربایجان غربی کنترل می شود.

کاهش میزان ریزگردهای وارده از سوی کشورهای همسایه

وی به این نیز اشاره کرد که به دلیل مطلوب بودن میزان بارندگی ها در مناطق ایران، عراق و سوریه، میزان ریزگردهای وارده از سوی کشورهای همسایه کمتر بود و تا امروز به وضعیت خطرناکی نرسیده ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تعداد پایش های انجام یافته در مراکز معاینه فنی را 67 مورد، تعداد آزمایشگاه های معتمد در استان 15 مورد، تعداد کل پایش های انجام یافته از واحدهای صنعتی را سه هزار و 495 مورد و تعداد کل نمونه برداری های انجام یافته از منابع آلاینده را 887 مورد اعلام کرد.

وی درباره توسعه پایدار شهری نیز گفت: محیط زیست استان به 97 درصد استعلام ها پاسخ مثبت داده که ادعاهایی مبنی بر اینکه "محیط زیست"، "محیط ایست" است را نقض می کند و سعی بر این است که شاخص های زیست محیطی شهر را بهبود ببخشیم تا مردم و شهروندان در شرایط بهتری از نظر زیست محیطی زندگی کنند.

آراسته گفت: همه آزمایش های فیزیکی و شیمیایی رودخانه های استان نیز مرتب انجام می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا