اخبار
کد خبر : 3558 ۱۳۹۵/۰۹/۱۶   

جنبش دانشجویی، جنبشی سیاسی نیست/ انتقاد رسالت دانشجو است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: جنبش دانشجویی، جنبشی سیاسی نیست، این نوع تلقی آفتی است که مانع نگاه عمیق جامعه به جایگاه این قشر توانمند و متفکر می شود.

به گزارش نای قلم، شهیندخت مولاوردی امروز در جمع تشکل های دانشجویی اظهار کرد: عقلانیت در کشور به واسطه تلاش دولت یازدهم به بارنشسته و دیپلماسی موفق دولت، ایران را به قدرت بلامنازع منطقه تبدیل کرده است.

وی افزود: دولت یازدهم در حالی مسئولیت اداره کشور را بر عهده گرفت که وضعیت نامطلوب اقتصادی، کشور را با بحران های بزرگ مواجه کرده بود ولی این دولت توانست در اوج تحریم ها تورم را تک رقمی کند و مانع رشد تورم شود.

مولاوردی اضافه کرد: تکیه دولت تدبیر و امید بر زبان دیپلماسی و محور قراردادن زبان گفت و گو در سیاست خارجی توانست کشور را از سنگین ترین تحریم ها نظیر موارد ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد خارج کند.

وی ادامه داد: دولت یازدهم عقلانیت و تدبیر را بر 2 حوزه سیاست و اقتصاد حاکم کرد و با کنار گذاشتن روش تزریق مالی ایده ای نوین را در این حوزه ها به شکوفایی رساند.

مولاوردی گفت: دولت تدبیر و امید با شعار آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ به میدان آمد و به آنها عمل کرد.

وی با تبریک روز دانشجو انتقاد را رسالت دانشجو عنوان کرد و افزود: اگر نقد قدرت نباشد، نتیجه آن استبداد خواهد بود اما این نقد از سوی اقشار مختلف مردمی باید توام با انصاف باشد.

وی اظهار کرد: جنبش دانشجویی با پرهیز از افراط و رعایت اعتدال، آن گونه که شایسته است عمل و در نقد قدرت جانب انصاف را رعایت کند.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه برای نقش آفرینی جنبش دانشجویی باید فرصت لازم به این جنبش داده شود، اضافه کرد: دانشجویان به عنوان وجدان بیدار جامعه، نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند و در این خصوص باید اهتمام لازم را داشته باشند.

در این نشست نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های آذربایجان غربی نیز خواسته های خود را از معاون رئیس جمهوری مطرح کردند.

انتقاد از افزایش قدرت های افراطی، رصد امور شخصی دانشجویان، دخالت های غیرقانونی در سخنرانی های مربوط به تشکل های دانشجویی، دخالت نیروی انتظامی در دانشگاه ها، برخورد گشت ارشاد با جوانان، برخورد با اعتراض دانشجویان در سال 91 به خاطر خشک شدن دریاچه ارومیه، رشد بالای بیکاری و فراموش شدن تدریس زبان ترکی از جمله مطالبی بود که توسط نمایندگان تشکل های دانشجویی مطرح شد.

در گزارش ایرنا آمده است، در این نشست، تشکل های دانشجویی دانشگاه ارومیه، دانشگاه صنعتی ارومیه و علوم پزشکی آذربایجان غربی حضور داشتند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا