اخبار
کد خبر : 3556 ۱۳۹۵/۰۹/۱۵   

نرخ شیوع اعتیاد در آذربایجان غربی کاهش یافت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی نرخ شیوع اعتیاد در بین شهروندان استان را 1.24 درصد اعلام کرد و گفت: نرخ شیوع اعتیاد در استان سال 90، 3.9 درصد بود که این نرخ در شرایط حاضر کاهش یافته است.

به گزارش نای قلم، سرهنگ کریم اکبری امروز در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: استان آذربایجان غربی در شرایط حاضر رتبه بیست و دوم کشور را از حیث آلوده بودن به خود اختصاص داده که در سال 90 رتبه چهارم کشوری را دارا بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف و ضبط ۱۲ تن و ۹۳۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در هشت ماه امسال در استان خبر داد و افزود: هشت تن و 734 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی توسط نیروی انتظامی و چهار تن و 200 کیلوگرم نیز توسط سایر ارگان‌ها در آذربایجان‌غربی کشف شد.

به گفته اکبری این کشفیات از نوع هروئین، مورفین، تریاک، حشیش، شیشه و پیش سازهای مواد مخدر است.

وی اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و 660 کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف شده بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این رابطه هشت هزار و 75 نفر قاچاقچی، توزیع کننده و تولیدکننده در آذربایجان غربی دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: 449 نفر از دستگیر شدگان، قاچاقچی مواد مخدر بودند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد بیشتر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: در هشت ماه امسال 57 شبکه قاچاق مواد مخدر در استان شناسایی و متلاشی شده که این تعداد نیز با رشد 19 درصدی مواجه است.

اکبری گفت: در این مدت 173 هزار عدد انواع قرص های روانگردان در آذربایجان غربی کشف کرده ایم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا