اخبار
کد خبر : 3555 ۱۳۹۵/۰۹/۱۵   

اندیشمندان ما به روزمرگی دچار شده‌اند

یک فعال دانشجویی گفت: اندیشمندان ما به روزمرگی دچار شده‌اند و به دنبال این نیستند که مشکل را حل کنند،

به گزارش نای قلم، علامه عزیزی در گفت‌وگویی اظهار کرد: ساختار سیاسی ما گرفتار اصطکاک نهادهایی قدرت با هم است؛ به گونه‌ای که در هفته گذشته بر سر یک موضوع نه چندان مهم شاهد مشاجره‌ها و بگومگوهایی تند بودیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از این اصطکاک‌ها به دلیل ضعف و خلاء قانونی است، ادامه داد: ما شاهد تضاد نهادهای قدرت هستیم و دقیقا معلوم نیست چه کسی باید حرف اول را بزند، هر کسی می‌خواهد حرف اول را خودش بزند و در این وضعیت قوه قضاییه نیز صاحب قدرت فوق‌العاده‌ای می‌شود که می‌تواند به صورت مستقل حتی به اعمال قدرت نیز بپردازد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: ما باید دارای یک ساختار پارلمانی قوی باشیم که نمایندگان آن با حمایت احزاب و با رای مردم انتخاب شوند. در این سیستم است که دولت ملی در پارلمان و تحت نظارت آن انتخاب می‌شود، آن موقع دیگر رئیس دولت نمی‌تواند در برابر اتفاقات و مشکلات موجود صرفا ابراز شرمساری کند؛ بلکه باید پاسخگو باشد و اگر ضعف نشان دهد از طرف پارلمان می‌تواند حتی استیضاح شود.

وی گفت: ما نیازمند تشکیل احزاب قدرتمند هستیم که هرکدام از این احزاب که موفق شوند اکثریت پارلمان را تشکیل دهند باید در برابر افکار عمومی جامعه نسبت به عملکرد خود و برنامه‌هایی که ارائه داده‌اند، پاسخگو باشند.

عزیزی در گفت و گو با ایسنا افزود: ما متاسفانه یک حاشیه امنی برای مسئولان خود ایجاد کرده‌ایم که باعث می‌شود در قبال مسائل اینچنینی هیچ احساس مسئولیتی نمی‌کنند و صرفا به ابراز تسلیت و تاسف نسبت به حادثه اکتفا می‌کنند.

وی همچنین با گلایه از اندیشمندان و اهل فکر جامعه گفت: اندیشمندان ما به جای اینکه افرادی کنشگر و فعال باشند افرادی کنش‌پذیر و منفعل هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا