Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 353 ۱۳۹۴/۰۵/۱۴   

تلاش برای کیفی‌سازی در آموزش عالی

* موسسات آموزش عالي استانداردسازي مي‌شوند

غیر از چند دانشگاه بزرگ و صاحب نام که توانسته‌اند با جذب برترین استعدادهای کشور نام خود را در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا جای دهند در کمتر دانشگاه دیگری می‌توان از عزم جدی برای دمیدن روح تحقیق، پژوهش، نشاط علمی و خلاصه تلاش برای گام برداشتن در صحنه جهانی گفت.

به گزارش ناي قلم، امروز بسیاری از منتقدان سیستم آموزش عالی، دانشگاه‌های کشور را دبیرستان‌های پیشرفته‌ای می‌دانند که هنوز ترجیح می‌دهند با ارایه مجموعه متراکمی از اطلاعات نظری، دانش آموختگانی کم سواد اما با توقعات بالا را روانه بازار کار کنند. بازاری که هیچ‌گونه تعهدی برای به خدمت گرفتن آن‌ها ندارد. دانش آموختگانی که دانشِ آن‌ها ظرفیت لازم را برای پاسخ به ساده‌ترین پرسش‌هایی که در حوزه تخصصی شان مطرح می‌شود ندارد.

گناه این اتفاق را باید به حساب عده ای نوشت که در عین کپی گرفتن بی رویه از صورت ظاهری دانشگاه فراموش کردند روح علمی را که مهم‌ترین عامل حرکت چنین سازمانی است به آن بیفزایند.

مدیران دولت یازدهم که بزرگ‌ترین هدف خود را پایین کشیدن فتیله توسعه کمی آموزش عالی قرار داده‌اند از ساماندهي و استانداردسازي موسسات آموزش عالي خبر مي‌دهند.

عبدالحسین فریدون ظهر امروز در ديدار با استاندار آذربايجان غربي اظهار كرد: توسعه كمي بي‌رويه موسسات آموزش عالي در چند سال گذشته، دولت يازدهم و وزارت علوم را بر آن داشت تا نسبت به استانداردسازي، ساماندهي و حتي ادغام برخي از اين موسسات اقدام كند.

وي از توجه ويژه و حمايت‌هاي استاندار آذربايجان‌ غربي در راستاي رفع مسائل و مشكلات دانشگاه‌هاي استان قدرداني كرد و گفت: دانشگاه‌هاي آْذربايجان غربي با توجه به موقعيت ويژه و هم مرزي اين استان با سه كشور خارجي، توان تبديل شدن به دانشگاه‌هاي بين‌المللي را دارند كه در اين ميان دانشگاه اروميه و دانشگاه صنعتي اروميه مي‌توانند نقش برجسته‌اي را ايفا كنند.

فريدون در اين ديدار در زمينه كمك وزارت علوم به حل مسائل و مشكلات دانشگاه‌هاي آذربايجان غربي قول مساعد داد.

همچنين در اين جلسه آخرين وضعيت دانشگاه صنعتي اروميه و طرح توسعه آن توسط رئيس دانشگاه تشريح شد.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا