اخبار
کد خبر : 3526 ۱۳۹۵/۰۹/۱۳   

قبض برق کشاورزان در یک بخشنامه رسما افزایش یافت

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق ارومیه گفت: متاسفانه در ماه های اخیر بخشنامه ای به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی ارائه شد که طی آن هزینه پرداختی برق برای تولید محصولات کشاورزی افزایش می یابد.

به گزارش نای قلم، بهنام تاج الدینی در گفت و گویی درباره تاثیر افزایش قیمت حامل های انرژی در تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: هنوز این بخشنامه اجرایی نشده و در صورت اجرای آن این افزایش هزینه ها از این ماه اعمال می شود.

وی افزود: از آنجا که الان فصل پاییز و بعد از آن فصل زمستان است و برداشت اکثر محصولات کشاورزی در این دو فصل به پایان رسیده برق در این دو فصل مصرف چندانی نیز ندارد. تاج الدینی اظهار داشت: افزایش هزینه برق مصرفی  قطعا در فصل بهار و تابستان نگران کننده بوده و خودش را در قیمت تمام شده محصولات کشاورزی نشان خواهد داد.

این عضو اتاق بازرگانی درباره عدم یکسان سازی نرخ ارز و تاثیر منفی آن بر میزان صادرات محصولات کشاورزی، تصریح کرد: مسلما تک نرخی شدن ارز فواید اقتصادی زیادی برای اقتصاد کشور علی الخصوص رشد صادرات ایران خواهد داشت.

این صادرکننده محصولات کشاورزی تصریح کرد: به هر حال در حال حاضر بسیاری از تجار و صادرکنندگان محصولات کشاورزی امکان استفاده از ارز مبادلاتی را نداشته و در رقابت با برخی که به این ارزها دسترسی دارند توانایی رقابت ندارند.

تاج الدینی با اشاره به رکود اقتصادی موجود در کشور به تراز گفت: در شرایط فعلی اقتصاد سودهی تجار به حداقل ممکن رسیده و گاها برخی از صادرکنندگان در حال ضرردهی هستند. لذا این توقع از دولت وجود دارد که حداقل با تک نرخی کردن نرخ ارز و عمل به وعده ۳.۵ ساله خود خیال صادرکنندگان را از عدم نوسانات ارزی راحت کنند.

وی درباره وضعیت صادرات محصولات کشاورزی به روسیه خاطرنشان کرد: وضعیت صادرات به روسیه نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی را داشته و صادرکنندگان ایرانی به دلیل آشنایی بیشتر با بازار روسیه به وضعیت بازار و نیازهای آن آشنایی بیشتری پیدا کرده اند.

تاج الدینی در خاتمه خاطرنشان کرد: در بحث محصولات کشاورزی هنوز که هنوز است ضعف در بسته بندی این محصولات همچنان یکی از مشکلات اساسی صادرکنندگان ایرانی محصولات کشاورزی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا