اخبار
کد خبر : 3520 ۱۳۹۵/۰۹/۱۲   

میزان خلع ید اراضی ملی در آذربایجان غربی شش درصد افزایش یافت

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از افزایش شش درصدی خلع ید اراضی ملی تصرف شده استان از دست متصرفان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته در هشت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور در گفت و گویی افزود: کارکنان یگان حفاظت منابع طبیعی در سال جاری با تلاش های شبانه روزی خود توانسته اند با افزایش بیش از 14 درصدی اجرای احکام قضایی صادره، بیش از1105 هکتار از اراضی ملی تصرفی را از دست متخلفان و متصرفان خارج کنند.

ابراهیم پور اظهار کرد: با هماهنگی و تعاملات انجام شده با قضات دادگستری در سطح استان سرعت رسیدگی به پرونده های منابع طبیعی افزایش یافته که این امر باعث ترس سودجویان و متصرفان عرصه های ملی شده است و در این بازه زمانی یک هزار و 100 فقره پرونده تخریب و تصرف تشکیل شده و مورد رسیدگی قرار گرفته است .

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال با تلاش های انجام گرفته توسط یگان حفاظت ازاراضی ملی به تعداد 331 مورد دستور توقیف عملیات صادر شده و متخلفین تحویل مراجع قانونی شده است .

ابراهیم پور افزود: تماس مردمی با شماره تلفن 1504 امداد مرتع و جنگل اداره کل منابع طبیعی استان نیز به تعداد 2290 مورد نسبت به سال گذشته در حدود 29 درصد افزایش داشته است .

حفاظت و صیانت از عرصه های ملی یک وظیفه همگانی است و حفاظت از منابع طبیعی تنها وظیفه خاص اداره منابع طبیعی نیست و تمامی مردم در این راستا باید بسیج شوند.

وی از مردم استان درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف، آتش سوزی، قطع درختان و برداشت غیر مجاز محصولات جنگلی و مرتعی، چرای غیر مجاز و خارج از موعد های مقرر و قاچاق چوب با شماره تلفن 1504 تماس بگیرند یا مراتب را از طریق سامانه پیامکی 100000001504 اطلاع رسانی کنند.

وی اظهار کرد: این شماره تلفن شبانه روزی است و در تمام طول ساعات شبانه روز، پاسخگوی مردم است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا