اخبار
کد خبر : 3518 ۱۳۹۵/۰۹/۱۲   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

توقيف کاميون حامل بيش از 3 تن چاي قاچاق در مهاباد

فرمانده انتظامي استان از توقيف يک دستگاه کاميون حامل چاي قاچاق در ايست و بازرسي "دارلک" مهاباد به ارزش يک ميليارد و 700 ميليون ريال خبر داد.

سردار ناصر اصلاني در گفت وگویی در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت: ماموران ايستگاه ايست و بازرسي "دارلک"، حين كنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه کاميون که از "اروميه به مهاباد" در حرکت بود، مشكوك و آن را توقيف كردند.

وي با بيان اينکه در بازرسي از اين خودرو، سه هزار و 400 کيلوگرم چاي قاچاق كشف شد، بيان داشت: برابر اعلام کارشناسان ارزش محموله مکشوفه يک ميليارد و 700 ميليون ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينکه در اين راستا يک متهم دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضائي شد، تصريح كرد: تشديد مبارزه با قاچاق کالا محوري ترين برنامه نيروي انتظامي در سال 95 به شمار مي رود و اين مهم در تحقق اقتصاد مقاومتي بسيار کارگشا است .

شناسایی جسد مرد ناشناس پس از 21 سال مفقودی

جسد مرد ناشناس که 20 روز پیش زمان برداشت شن و ماسه از رودخانه زاب در حاشیه روستایی از توابع سردشت توسط اهالی و کارگران کارخانه شن و ماسه پیدا شده بود، شناسایی شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان سردشت گفت: پس از بررسی موضوع و انتقال جسد برای تشخیص هویت، مشخص شد که 21 سال قبل این فرد به همراه دوستانش به حاشیه رودخانه زاب می روند که وی از مرکب خود به آب سقوط می کند و به رغم جستجوی فراوان دوستان موفق به پیدا کردن جسد این مرد نمی شوند و جنازه اش مفقود باقی می ماند. 
سرهنگ فیض الله علیزاده با اشاره به اینکه دی.ان .ای فرد یاد شده برای شناسایی پیشتر به ارومیه ارسال شده بود، اظهار کرد: جسد این جوان شناسایی شده مربوط به ابراهیم پژمان متولد سال 51 اهل روستای نلوسه در 25 کیلومتری شهر سردشت است که در سال 74 در حوالی روستای بیشاسب از توابع بخش وزینه در رودخانه زاب افتاده و غرق می شود. 
وی افزود: گفته می شود آب رودخانه بعد از مدتی جنازه را پس می زند اما به دلیل اینکه در گل و لای رودخانه فرو رفته بود به رغم جستجوی مسیر به مسیر رودخانه توسط خانواده اش اثری از وی مشاهده نمی شود. 
سرهنگ علیزاده یادآورشد: زمانی که یکی از کارخانه های برداشت شن و ماسه در جوار رودخانه زاب به برداشت ماسه رودخانه ای اقدام می کند جنازه را پیدا می کنند. 
سرپرست فرماندهی انتظامی سردشت اظهار کرد: خانواده شخص غرق شده به محض اطلاع با مراجعه به نیروی انتظامی و طی مراحل قانونی جنازه را برای تدفین تحویل گرفتند. 
وی گفت: از این شخص تنها یک تکه استخوان بدن و سه عدد شانه، کیف کوچک نگهداری وسایل شخصی و پول 200 تومانی کاغذی، چکمه، لباس و یک عدد ساعت مچی برجای مانده است. 

76 نفر امسال در تصادفات جاده ای میاندوآب فوت شدند

رئیس پلیس راه شهرستان میاندوآب گفت: امسال تا کنون 76 نفر در تصادفات جاده ای این شهرستان فوت شدند.

سرگرد پرویز شکری افزود: امسال تاکنون 571 مورد تصادف در شهرستان اتفاق داده که عمده علت این سوانح توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم، انحراف به چپ و سبقت غیر مجاز می باشد.
وی با اشاره به گستردگی محور های اصلی و فرعی و روستائی این شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل برداشت محصولات کشاورزی قرار داریم و کشاورزان در موقع حمل محصولات خود به علائم و قوانین راهنمائی و رانندگی توجه کافی نمی کنند این موضوع سبب شده که آمار سوانح رانندگی در محور های روستائی 46 در صد افزایش یابد.
فرمانده پلیس راه میاندوآب گفت: با توجه به اینکه محور میاندوآب - بوکان مسیر اصلی شمال به جنوب کشور است بیشترین تصادف ها در این محور اتفاق افتاده که 85 در صد عامل انسانی در حوادث جاده ای دلالت داشته است. 
سرگرد پرویز شکری اضافه کرد: هفت درصد علت تصادفات نقص فنی خودرو و هشت درصد به نواقص جاده ها ارتباط دارد که تلاش شده تا حد زیادی با نصب تابلو و علائم هشدار دهنده ایمن سازی کنیم.
پرویز شکری اظهار کرد: 53 درصد حوادث رانندگی در محور های این شهرستان به علت توجه نکردن به جلو است که استفاده از تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی راننده از مهمترین عوامل توجه نکردن به جلو است. 
وی گفت: نقاط حادثه خیز در جاده های روستائی شهرستان احصا شده اند و تلاش بر این است که ایرادات رفع شود. 
وی با بیان اینکه دهیاران همواره می توانند به عنوان بازوان اصلی پلیس باشند، افزود: یکی از خواسته های ما از دهیاران به عنوان سفیران خدمت در روستاها، آگاه سازی اهالی روستا است.
وی بیان کرد: دهیاران نسبت به نصب شبرنگ و علائم راهنمائی و رانندگی بر روی ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و آگاهی بخشی به کشاورزان منطقه در ارتقای ایمنی مشارکت بیشتری داشته باشند.
فرمانده پلیس راه میاندوآب افزود: ارتقای فرهنگ ترافیکی در بین روستائیان و برگزاری کلاس های آموزشی می تواند سهم مهمی در فعالیت های ایمنی داشته باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا