اخبار
کد خبر : 3515 ۱۳۹۵/۰۹/۱۲   

فرایند صدور پروانه کسب در آذربایجان‌غربی تسهیل می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: باید شرایط و فرایند صدور و جواز پروانه کسب و سایر خدمات صنفی در آذربایجان‌غربی تسهیل شده و بروکراسی زائد اداری کاهش یابد.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری در گفت و گویی با اشاره به اینکه با توجه به جایگاه اتاق اصناف، انتظار این است که آنان بتوانند به عنوان سخنگوی دولت و قشر عظیم اصناف در مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نقش ایفا کنند اظهار کرد: بنابراین اتاق‌های اصناف وظیفه سنگینی بر عهده داشته و باید در ارتقاء توانمندی‌های خویش و خدمت‌رسانی بیشتر تلاش کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر اتاق اصناف باید با درایت و تفکر خویش در مسئله انتخابات نیز ورود کرده و ضمن تلاش برای پیشبرد برنامه‌های دولت، از آن حمایت و فعالیت‌های مختلفی انجام دهد.

وی تصریح کرد: باید اتاق‌های اصناف و اعضای اتحادیه‌های صنفی در بالاترین مراتب تصمیم‌گیری شهرستان‌ها به ویژه در مسائل اجتماعی و اقتصادی حضور داشته باشند.

اسکندری وجود سیستم یکپارچه‌سازی اطلاعاتی و داشتن سیستم اتوماسیون در ادارات تمامی شهرستان‌های استان را جزو الزامات عنوان کرد و افزود: در این صورت کارها با سرعت پیش رفته و ضمن تکمیل شدن بانک اطلاعات، خدمات به روز شده و به صورت شایسته ارائه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون شکل بازار و محتوای رسته‌های صنفی متنوع شده است باید به روز حرکت کرد و به مسائل الکترونیکی وارد شد چون تحجر و دیوارکشی به دور خویش محکوم به شکست است.

اسکندری با ابراز خرسندی از اینکه زیرساخت‌های مربوط به داشتن سیستم اتوماسیون اداری از سالیان گذشته در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فراهم شده است اظهار داشت: چون با کمک اتوماسیون اداری، سیستم نقل و انتقال نامه‌ها به سرعت انجام شده و هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بی‌شک در این موضوع هر شهرستانی بخواهد که به صورت مستقل و جزیره‌ای عمل کند سبب تحمیل هزینه‌های سرسام‌آور می‌شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: بنابراین امید است که اتحادیه‌های استان آذربایجان‌غربی با رونق بازار و تسهیل فضای کسب و کار به عنوان اتحادیه‌های سرآمد و تاثیرگذار در کشور مطرح باشند.

 اسکندری افزود: بی‌شک نگرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به اصناف،
یک نگاه اداری نیست چون آنها از اقشار زحمت‌کش و شرافتمند جامعه بوده که با آحاد مختلف مردم در ارتباط هستند و بنابراین باید با آموزش‌های لازم به منظور ایجاد زمینه ارائه خدمات بهینه به شهروندان گام بردارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: هم اکنون انتظار از اتاق اصناف، هدایت و راهبری اتحادیه‌های صنفی و تسهیل فضای کسب و کار است چون بیشترین اشتغال و اقتصاد در استان آذربایجان‌غربی در حوزه صنوف بوده که با حداقل سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود.

اسکندری تصریح کرد: باید شرایط و فرایند صدور و جواز پروانه کسب و سایر خدمات صنفی تسهیل شده و بروکراسی زائد اداری کاهش یابد تا کارها به سرعت پیش برود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه باید اتحادیه‌های صنفی در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داشته باشند افزود: این در حالی است که بسیاری از اتحادیه‌ها در تصمیم‌گیری‌ها نقشی نداشته و بنابراین نباید حلقه ارتباطات در اتاق اصناف تنگ‌تر شود.

اسکندری اظهار داشت: هم اکنون انتظار بر این است که باید اتحادیه‌های صنفی در تمامی شهرستان‌های استان در کنار تمام مسائل و به عنوان عنصری تاثیرگزار در کنار فرماندار بوده و به آنان مشاوره فنی ارائه دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا