Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3513 ۱۳۹۵/۰۹/۱۲   

61 بیماری مبتلا به ایدز تحت حمایت باشگاه مثبت در آذربایجان غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 61 بیماری مبتلا به ایدز تحت حمایت باشگاه مثبت در آذربایجان غربی هستند.

به گزارش نای قلم، سعید فریور در مراسم روز جهانی ایدز که به همت معاونت پیشگیری بهزیستی استان در محل باشگاه مثبت برگزار شد، اظهار کرد: بهزیستی استان با همکاری بخش غیردولتی باشگاه مثبت را از سال 91 در راستای حمایت از بیماران مبتلا به ایدز راه اندازی کرده است.

وی آگاه سازی مردم بویژه نسل جوان را رمز اصلی پیشگیری از ایدز دانست و گفت: در این راستا یک دست صدا ندارد و همه سازمان ها باید پای کار بیایند.

فریور با اشاره به روند تغییر ابتلا به ایدز از تزریق مشترک در بین معتادین به رفتارهای پرخطر جنسی، تصریح کرد: اعتیاد و رفتارهای پرخطر جنسی به عنوان دو راه انتقال بیماری ایدز هر دو جزو پدیده های پیچیده هستند و این پیچیدگی بر گسترش آن تاثیر می گذارد.

وی افزود: به دلیل اینکه راه های انتقال آن در حوزه رفتارهای افراد است این بیماری عفونی از سایر بیماری ها متمایز گشته و آن را جزو بیماری های رفتاری طبقه بندی کرده اند.

فریور گفت: برای آگاه سازی مردم نیز به عنوان راهکاری موثر برنامه های متنوع آموزشی به ویژه در محلات اجرا می شود.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های بهزیستی انجام آزمایش اچ آی وی در مراکز کاهش آسیب است که در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش برنامه های حمایتی و آموزشی اجرا می شود.

معاون پیشگیری بهزیستی آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: راهکارهای پیشگیری از ایدز باید علمی و منطبق بر نیازهای گروه هدف باشد.

پروین محمد پوری، افزود: باشگاه مثبت محیطی امن و ایمن است به ارتقای خدمات مرتبط با پیشگیری مثبت و حمایت های روانی و اجتماعی از کسانی که مبتلا شده اند می پردازد.

در ادامه این مراسم نیز حاضران از باشگاه مثبت بازدید کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا