اخبار
کد خبر : 3512 ۱۳۹۵/۰۹/۱۲   

ممنوعیت فروش سیگار در کیوسک‌های مطبوعاتی به تنهایی کفایت نمی‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که برای اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات منع کیوسک‌ها از فروش سیگار به تنهایی موثر نخواهد بود و باید به رویکردهای تشویقی و آموزشی توجه شود.

رسول خضری در گفت‌وگویی در خصوص مصوبه ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت مبنی بر منع فروش سیگار در کیوسک‌های مطبوعاتی، گفت: لازمه اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات توجه به دو رویکرد تشویقی و پرداختن به امور آموزشی است، تصویب و ابلاغ این قانون به تنهایی مشکلات حوزه دخانی را حل نخواهد کرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مفادی از این قانون مبنی بر ممنوعیت فروش دخانیات به افراد کمتر از 18 سال، تصریح کرد: وزارت بهداشت در راستای اجرای این قانون مصوبه‌ای مبنی بر منع فروش سیگار در کیوسک‌های مطبوعاتی را ابلاغ کرده است حال آنکه اینچنین اقدامی موجب اجرای دقیق قانون نخواهد شد.

وی تعبیه سیاست‌های تشویقی و آموزشی در کنار یکدیگر را از شرایط اجرای دقیق تر قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات دانست و گفت: ممنوعیت فروش سیگار در کیوسک‌های مطبوعاتی به تنهایی کفایت نمی‌کند اگر قرار بر منع فروش باشد، تمامی مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها باید از فروش دخانیات به افراد زیر 18 سال منع شوند زیرا این شیوه تنها موجب آسیب مالی به بخشی از جامعه می‌شود.

خضری پرداختن به توسعه فضاهای فرهنگی برای اجرای مفاد قانون مبارزه ملی با دخانیات را ضروری خواند و تاکید کرد: در همه ابعاد اقدامات باید به گونه ای انجام گیرد که اشکال و ضرر و زیان دخانیات برای افراد زیر 18 سال شفاف شود، در حققیت افراد زیر 18 سال باید باور داشته باشند که نباید به مصرف دخانیات بپردازند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: افراد زیر 18 سال در سن و شرایط بحرانی قرار دارند بنابراین مسئولان دخانی کشور باید در ارائه بسته‌های دخانی نیز از میزان جذابیت آنها بکاهند، همچنین در این زیمنه لازم است تمامی فروشنده‌ها از فروش دخانیات به افراد زیر 18 سال منع شوند.

پایان پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا