Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3503 ۱۳۹۵/۰۹/۰۹   

هشدارهای مدیریت بحران آذربايجان غربي برای رانندگان در روزهای برفی و بارانی

با توجه به تردد روزانه میلیون ها دستگاه انواع خودروهای سبک و سنگین در محورهای ارتباطی کشور و عدم آشنایی تعدادی از رانندگان با شرایط رانندگی در روزهای بارانی و برفی، با رانندگی در روزهای عادی، توجه رانندگان را به رعایت نکات ذیل برای انجام یک سفر دل نشین و دلچسب در روزهای بارانی و برفی در محورهای بین شهری جلب می نمایم:

 1_ با تغییر اقلیم درجه حرارت هوا افزایش یافته است و لذا نوع بارش ها نیز عموما" از برف به باران تغییر پیدا کرده است.

 2_ نحوه بارش ها نیز تغییر نموده و بارش ها تند و رگباری با شدت زیاد و در مدت زمان بسیار کوتاهی رخ می دهد.

 3_ بارش های رگباری و تند، چه در داخل شهرها ببارد و چه در مناطق برون شهری، بسته به مدت زمان و شدت بارش، قطعا سیلاب های مخرب بزرگ و کوچک را سبب می گردد.

4 _ همواره اطلاعیه های هواشناسی را رصد کنید.

5_حتی المقدور در هنگام اطلاع از شروع بارندگی، از انجام مسافرت برون شهری در محورهای ارتباطی کوهستانی و بخصوص در شب ها اجتناب کنید.

6_ درهنگام وقوع بارش های رگباری و تند در مناطق و محورهای کوهستانی، همیشه امکان لغزش و ریزش بلوک ها و قطعات سنگی بزرگ و کوچک بر روی جاده وجود دارد، پس همیشه سرعت مطمئنه را رعایت کنید.

 7_ همواره به یاد داشته باشید که رانندگی کردن در روی جاده های مرطوب، برفی و یخ زده، با رانندگی در روی جاده های آسفالته خشک تفاوت اساسی دارد. زیرا میزان لغزندگی، لیز خوردن و عدم کارایی سیستم ترمز خودرو، در روزهای بارندگی افزایش می یابد .

8_ هرگز در روزهای بارانی در کنار رودخانه ها، مسیل ها، آبراهه ها، روی پل ها و درخط القعر دره ها حتی برای مدت کوتاهی توقف نکنید. زیرا هرآن احتمال طغیان رودخانه و آبراهه ها وجود دارد.

9_ بهنگام حرکت در جاده ها از سالم بودن ترمز ماشین، برف پاک کن، بخاری، داشتن لوازم یدکی و سیم بکسل، جعبه کمک های اولیه و پر بودن باک خودرو از سوخت اطمینان حاصل نمایید.

10 _ در هنگام رانندگی در جاده ها با رانندگان سایر خودروها لجاجت نکنید و هرگز سبقت های بی جا نگیرید.

11_ در هنگام بارندگی و سرما بعلت اختلاف دمای داخل خودرو و هوای بیرون، شیشه های خودرو بخار گرفته و دید راننده بسیار محدود و کم می شود، پس همواره با سرعت مطمئنه و در باند کندرو حرکت نمایید.

 12_ یک راننده ماهر همواره این اصل مهم را در رانندگی مدنظر قرار می دهد: ماهرترین رانندگان تنها 50 درصد در ایمنی تردد و جلوگیری از ایجاد تصادفات رانندگی دخالت دارند و 50 درصد دیگر به وضعیت جاده و نحوه رانندگی و مهارت راننده خودرو روبرویی بستگی دارد.

 13_ در فصل زمستان داشتن زنجیر چرخ برای تردد در مناطق کوهستانی و گردنه ها برای همه خودروهای سبک و سنگین الزامی است.

14 _ هنگام تردد در جاده ها در روزهای برفی حتما مقداری خوراکی همراه خود داشته باشید.

15 _ اگر در جاده ها با کولاک و بوران برف مواجه شدید، بلافاصله سرعت خودرو را به حداقل ممکن رسانده و به محض مشاهده پایگاه های امداد و نجات هلال احمر، راهدارخانه ها، پلیس راه و ......... حتما" توقف کنید.

16 _ اگر هنگام تردد در جاده ها متوجه وقوع پدیده یخبندان در روی آسفالت جاده شدید، برای کاهش سرعت خودرو هرگز در روی جاده یخ زده ترمز نگیرید، چون حتما کنترل ماشین از دست شما خارج خواهد شد. بلکه برای کاهش سرعت ماشین ، بلافاصله پای خود را از روی پدال گاز بردارید ، سرعت ماشین لحظه به لحظه کاهش پیدا می کند.

17 _ بهنگام نزدیک شدن به سرازیری گردنه ها در اولین ساعات صبح که اوج برودت و سردی هوا می باشد در مناطق کوهستانی که شب قبل در آنجا برف باریده است، سرعت خودرو را به حداقل ممکن ، کاهش دهید زیرا قطعا با پدیده یخبندان در گردنه مواجه خواهید شد و کنترل خودرو از دست شما خارج خواهد شد.

18 _ در روزهای بارانی و برفی، میزان تصادفات جاده ای و بین شهری افزایش چشمگیری را دارا می باشد زیرا: بارش مقدار ناچیزی باران و برف سطح آسفالت، جاده آسفالته را بسیار لغزنده نموده و رانندگانی که تجربه و مهارت لازم در رانندگی روزهای بارانی و برفی را ندارند، دچار تصادفات شدیدی می شوند.

 انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا