اخبار
کد خبر : 3502 ۱۳۹۵/۰۹/۱۴   

ارتباط رسانه‌های جمعی با آگاهی بخشی

مهسا نوری

مشکلات اجتماعی امروزه مهمترین مشکلات پیش روی بشریت است مشکلاتی که ساخته دست خود آنهاست.

واقعیت این است که موجود کاملاً آگاه فردی نیست که آموزش های نظری را در مراکز آموزشی گذرانده

بلکه در راستای تأمین آگاهی ذهنی، اخبار، مجلات، وسایل ارتباط جمعی، اطلاعات محیطی، افکار جدید و امکانات تفریحی سالم نیز ضروری است.

مهمترین ویژگی جهان معاصر، آگاهی اجتماعی است چرا که در جوامع پیشرفته کنونی افراد انسانی برای اینکه بتوانند نقش خود را در جامعه ایفا کنند سعی می‌کنند در جریان همه امور قرار گیرند لذا بیراهه نیست اگر ادعا کنیم آگاهی اجتماعی یک رکن مهم جهان معاصر است. همین آگاهی است که موجود متفکر امروز را به زندگی اجتماعی و زندگی فردی و همچنین توجه به آزادی‌ها و مسئولیت‌ها علاقه‌مند می‌کند.

سوالی که در ذهن متبادر می شود ارتباط رسانه‌های جمعی با آگاهی بخشی است. در توصیف اهمیت این موضوع باید گفت که از طریق ارتباط مقصود خود را بیان می‌کنیم لذا ارتباط سنگ بنای جامعه و موجب ارتقا و تکامل فرهنگ است و از این طریق است که توانائی افراد برای انتقال معلومات و تجارب در نظر گرفته می‌شود.

وقتی انتشار رویدادهای اجتماعی به عنوان نقش اصلی ارتباطات مطرح هست این موضوع کمک می کند تا افراد از جریانات محیط اجتماعی مطلع شده و با توجه به آن احتیاجات خود را رفع کنند و در اثر همین کارکرد رسانه‌ها است که می توان نقش آموزش موازی را برای رسانه‌ها قائل شد.

از طرفی تولیدات رسانه ها منبع نشاط، آرامش و رفع کننده ناامیدی در جامعه هستند بنابراین با توجه به اینکه برنامه‌ها و تولیدات رسانه‌های جمعی انسان با مراجعه به این‌گونه منابع آگاهی بخش حتمأ در سطح مساوی با انسان‌های دیگر قرار نخواهد گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا