اخبار
کد خبر : 3501 ۱۳۹۵/۰۹/۰۸   

اخبار کوتاه شهرستان ها

نوسازی 182 تاکسی در خوی

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر خوی گفت: در حال حاضر 182 نفر از مالکان تاکسی های فرسوده با مراجعه به سازمان نمایندگی شرکت خودروساز در شهر خوی و همچنین بانک عامل ارائه کننده تسهیلات را انتخاب و جهت اخذ تسهیلات معرفی شده اند.

توحیدمحمدنژاد در گفت و گویی با اشاره به برنامه های نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرستان خوی اظهار کرد: خروج تاکسی های فرسوده از چرخه حمل ونقل نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا، هزینه ها و افزایش حفظ امنیت مسافر دارد.

وی افزود: این خودروها علاوه بر بروز مشکلاتی مانند آلودگی هوا، بالا رفتن میزان تصادفات و زشت جلوه دادن چهره شهر، تبعات دیگری مانند افزایش هزینه نگهداری و تعمیرات خودرو و سردرگمی رانندگان به همراه دارد.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرخوی بیان کرد: از این تعداد پرونده اعتباری 109 نفر تکمیل گردیده است و تعداد 65 دستگاه خودروی پیکان فرسوده اسقاط، 65 دستگاه خودروی جدید تحویل متقاضیان و به مراکز شماره گذاری معرفی شده است.

طرح جایگزینی تاکسی های فرسوده شهرستان خوی با اعطای تسهیلات به مبلغ 200 میلیون ریال به هر دستگاه تاکسی، از اواسط تیر ماه سال جاری آغاز شده است.

ثبت 10 وقف جدید در ماکو

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو گفت: 10 فقره وقف جدید در سه ماه اخیر در این شهرستان ثبت شده است.

اسماعیل اسکندرزاده در گفت و گویی اظهار کرد: ارزش ریالی این تعداد موقوفه 6 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اضافه کرد: تعداد موقوفه های شهرستان ماکو در حال حاضر 200 مورد است که شامل 503 رقبه می شود.

اسکندرزاده اظهار کرد: از این تعداد رقبه، 372 مورد دارای درآمد و 131مورد نیز بدون درآمد است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو با بیان اینکه در 6 ماه گذشته 410 میلیون ریال به مساجد شهرستان از طریق اعتبارات دولتی مساعدت شده است، افزود: 300 میلیون ریال نیز از درآمد حاصل موقوفات شهرستان ماکو به مساجد کمک شده است.

افتتاح سالن ورزشی و پل روستایی در مهاباد

سالن ورزشی صالحین فجر و پل روستاهای بیرم واوزن تاش با حضور فرمانده سپاه مهاباد، بخشدار مرکزی و مسئولان این شهرستان به بهره برداری رسید.

سالن ورزشی صالحین فجر سپاه دارای واحد اداری و یک سالن ورزشی است که امکان فعالیت در یکی از رشته های فوتسال، والیبال و رزمی در این سالن وجود دارد.

بر اساس این گزارش سالن ورزشی صالحین با اعتبار 2 میلیارد و 800 میلیون ریال در مدت 2 سال برای استفاده همگانی ساخته شده است.

همچنین پل روستای بیرم به طول هشت و عرض چهار متر این روستا را به روستاهای قره جو و خرجو وصل می کند این پل با هزینه چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی قرارگاه حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) با مشارکت اهالی روستا و راه و شهرسازی در مدت 6 ماه به پایان رسید.

پل روستای اوزون تاش به طول هفت متر و عرض چهار متر با هزینه سه میلیارد ریال دیگر طرح عمرانی است که توسط سپاه در آخرین روز از هفته بسیج به بهره برداری رسید.

این پل با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستا، گروه های جهادی و بسیج دانشجویی در مدت چهار ماه ساخته شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا