اخبار
کد خبر : 3499 ۱۳۹۵/۰۹/۰۸   

فرهنگ مسئولیت‌پذیری و عذرخواهی باید نهادینه شود

یک فعال سیاسی با بیان اینکه استعفای مدیرعامل راه‌آهن را باید به فال نیک گرفت،‌ گفت: فرهنگ مسئولیت‌پذیری و عذرخواهی باید در کشور نهادینه شود.

به گزارش نای قلم، حسین کاشفی در گفت‌وگویی با تلخ و ناگوار خواندن حادثه تصادف قطار سمنان،‌ اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه، دولت به سرعت وارد موضوع شد و معاون اول رئیس جمهور به همراه تعدادی از وزرا و نمایندگان قوه قضائیه جلسه‌ای تشکیل دادند تا موضوع را رسیدگی کنند.

وی در ادامه افزود: فرقی نمی‌کند عامل انسانی یا عامل سیستمی موجب بروز این حادثه ناراحت‌کننده شده باشد، وزیر راه،‌ معاون وزیر، مدیرعامل راه‌آهن همه باید پاسخگو باشند. در واقع همه مسئولانی که وظایف آنها با جان انسان‌ها در ارتباط است، باید همواره نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند و بدانند هر لحظه بی‌توجهی از سوی آنها می‌تواند حوادث تلخی را ایجاد کند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا استیضاح وزیر راه مشکلی را حل می‌کند، خاطرنشان کرد: دولت برخورد دفاعی نسبت به حادثه داشته است و مدیرعامل راه‌آهن هم استعفا داده است، به جای استیضاح وزیر باید دنبال پاسخگویی بود. البته مسئولان ذی‌ربط هم پاسخگو بوده‌اند و اکنون این حادثه بیشتر در حال بررسی است.  

کاشفی تأکید کرد: اینکه مسئولی بگوید چون من در محل حادثه نبودم، پس مسئولیتی ندارم اشتباه است، همه کسانی که در این اتفاق، مسئولیت داشته‌اند باید پاسخگو باشند. البته استیضاح یا طرح سوال از وزیر جزو اختیارات مجلس است ولی باید دنبال ریشه‌یابی وقوع چنین حوادثی باشیم.

وی در پایان به ایسنا گفت: این گذاره که «حادثه خبر نمی‌کند» را باید کنار بگذاریم و بدانیم اگر ایمنی را رعایت کنیم، چنین حوادثی رخ نمی‌دهد، همه باید ولنگاری و بی‌توجهی به نکات ایمنی را کنار بگذارند و با کار آموزش دایمی، دنبال ارتقای ایمنی در هر سازمان و نهادی بود تا این اتفاقات ناگوار تکرار نشود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا