اخبار
کد خبر : 3492 ۱۳۹۵/۰۹/۰۷   

سیستم بانکی آذربایجان غربی زمین گیر است

استاندار آذربایجان غربی گفت: سیستم بانکی استان زمین گیر است، با سخت گیری های بانک ها عملا بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید و اشتغال دشوار است در صورتی که فعالیت و رونق مجدد واحدها می تواند در افزایش درآمدهای مالیاتی استان موثر باشد.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در جلسه ستاد تجهیز درآمد استان که با حضور صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و سایر اعضای این ستاد در محل استانداری برگزار شد، بر لزوم پیش بینی و ایجاد منابع جدید درآمدی برای استان تاکید کرد.

وی پیش بینی و ایجاد منابع جدید درآمدی برای استان را خواستار شد و گفت: شناسایی منابع درآمدی جدید و فراگیر کردن فرهنگ مالیات بر ارزش افزوده در استان باید در دستور کار قرار گیرد.

سعادت ادامه داد: علی رغم برگزاری جلسات مستمر و منظم کارگروه های رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی در استان و تصمیم گیری و برنامه ریزی های لازم برای رونق مجدد واحدهای تولیدی، ولیکن در مرحله پرداخت تسهیلات توسط بانکها مشکل وجود دارد که این موضوع و رفع آن لازم است بصورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تحلیل های ستاد اقتصاد مقاومتی استان نشان می دهد که بانک های استان در مرحله پرداخت تسهیلات به واحدها، مانند کشور عمل نمی کنند و با این روند بازگشت واحدها به مدار تولید بسیار سخت خواهد بود.

سعادت تصریح کرد: دولت تدبیر و امید اهتمام جدی برای توسعه سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار در کشور و استان های مختلف دارد اما با وجود تلاش مسئولان در آذربایجان غربی با برگزاری جلسه های متعدد و برنامه ریزی های هدفمند، مشکلات حوزه تولید به علت همراه نبودن بانک ها به نحو مطلوب حل نشده است.

وی اضافه کرد: بانک های استان در صدور اجرائیه برای واحدهای تولیدی بسیار خوب عمل می کنند اما در کمک به واحدهای مشکل دار، عملکرد قابل قبولی ندارند و این روند باید برعکس شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا