اخبار
کد خبر : 3491 ۱۳۹۵/۰۹/۰۶   

لایحه اصلاح قانون کار محکوم به شکست است

 یک کارشناس اقتصادی عقیده دارد که لایحه اصلاح قانون کار برمبنای ایدئولوژی نئولیبرالیستی نوشته شده و به همین دلیل محکوم به شکست است.

به گزارش نای قلم، پرویز صداقت در گفت و گویی اظهار کرد: نگاه یاد شده با نیازهای جامعه امروز تفاوت دارد، این نگاه در صدد است که تشکل را از کارگران بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که تشکل های مستقل کارگری ایجاد شود نهادهای جامعه مدنی در کشور شکل می گیرد.

به گفته صداقت، نرخ بالای بیکاری می تواند به بروز و افزایش آسیب های اجتماعی منجر شود که در نهایت آن موارد می تواند به شورش های کور منجر شود.

وی گفت: قوانین در مجلس تصویب می شود اما کسی پاسخگوی آنها نیست، هم اکنون به دلیل محدودیت هایی که به دلیل مسائل بین المللی و منطقه ای ایجاد شده منابع دولت کم و لاجرم به طرف مالیات آمده است.

او با اشاره به فساد سیستمی اظهار کرد: متاسفانه ما فساد سیستمی یا عدم شفافیت بازار اقتصادی را پذیرفته ایم، اگر ما تعریف بیکاری را به یکساعت کار در هفته تقلیل دهیم آیا در تعداد بیکاران و واقعیت درون جامعه هم می توانیم تغییر ایجاد کنیم؟

صداقت معتقد است: فساد سیستمی مثل موریانه کل را از بین می برد.

وی افزود: در کنار تمام این مصائب، اقتصاد زیرزمینی به فعالیت خود ادامه می دهد، این نگاه به طبقات فرودست جامعه و بی اعتنایی به حقوق آنها هیچ چیز جز بروز آسیب و تنش های اجتماعی را به دنبال ندارد.

صداقت گفت: می گویند بروز برخی از آسیب ها نظیر خودکشی و یا طلاق را اعلام نکنید آیا اگر اعلام نشوند آسیب ها کاهش می یابند.

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان اظهار داشت: تا زمانی که تولید انجام نشود متاسفانه ما همواره با فساد سیستمی و تضییع حقوق کارگران مواجه هستیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا