اخبار
کد خبر : 3483 ۱۳۹۵/۰۹/۰۶   

تهیه نقشه UTM در 11 روستای آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ غربی گفت: نقشه UTM در روستاهای ارومیه، خوی، سلماس و تکاب تهیه شده است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام ناصر جوانبخت امروز در نشست خبری اظهار کرد: در شرایط حاضر حدود پنج هزار از موقوفات استان دارای سند است.

وی با بیان اینکه شش هزار و 102 موقوفه در آذربایجان غربی وجود دارد، افزود: از این تعداد، هزار و 819 موقوفه منفعتی و دارای درآمد و چهار هزار و 283 موقوفه، انتفاعی و بدون درآمد است.

به گفته جوانبخت در این موقوفات، 35 هزار و 70 رقبه ثبت شده که 30 هزار و 787 رقبه منفعتی و چهار هزار و 283 رقبه انتفاعی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی مجموع اراضی موقوفات آذربایجان غربی را بیش از 28 هزار هکتار اعلام کرد که چهار هزار هکتار از آن را عرصه وقفی تشکیل می دهد.

به گفته وی 15 هزار و 600 رقبه مسکونی، 10 هزار رقبه کشاورزی، سه هزار و 800 رقبه تجاری و سه هزار و 800 رقبه تجاری در استان به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته 192 موقوفه و امسال 125 وقف جدید در استان آذربایجان‌غربی ایجاد شده است.

جوانبخت در خصوص تعمیر، مرمت، حفظ و بازسازی کامل بقاع متبرکه و امامزادگان نیز اظهار کرد: بقعه حضرت عباس(ع) در میاندوآب با زیربنای هفت هزار و 780 متر مربع در سه طبقه بازسازی می شود که در هفته وقف به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ غربی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده سه پروژه عمرانی در سه قطعه و 30 واحد مسکونی در خیابان البرز ارومیه کلنگ زنی می شود که تا سال 96 به پایان می‌رسد.

وی از اتمام عملیات عمرانی پروژه‌های موقوفات حاج عزیز پریخانی و سیدجمال‌الدین شهرستان بوکان خبر داد و گفت: علاوه بر آن فاز نخست پروژه حاج عبدالکریم خوی نیز در همین هفته افتتاح می‌شود.

جوانبخت گفت: پروژه حاج عزیز پریخانی در شهرستان مهاباد در یک هزار و 310 متر مربع زیربنا شامل هشت واحد مسکونی در پنج طبقه احداث می شود.

به گفته وی پروژه بوکان نیز با 808 متر مربع شامل 9 واحد تجاری و سه واحد درمانی و پروژه حاج عبدالکریم خوی نیز با دو هزار و 163 متر مربع زیربنا در شش واحد تجاری و 12 واحد مسکونی است که واحدهای تجاری آن در هفته وقف و واحدهای مسکونی آن تا آخر سال افتتاح می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همچنین با ارائه گزارشی از روند اجرای مقدمات برگزاری دهه وقف در آذربایجان غربی افزود: دهه وقف امسال از فردا مصادف با 27 صفر که روز وقف نامگذاری به عنوان وقف و رسانه در سراسر کشور آغاز و در قالب برنامه های مختلف آثار وقف به مردم معرفی می شود.

وی افزود: براساس اعلام دبیرخانه ستاد دهه وقف روز دوشنبه 8 آذرماه همزمان با سالروز رحلت رسول گرامی اسلام و امام حسن مجتبی(ع) ، به نام وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، روز سه شنبه 9 آذرماه به نام وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، روز چهارشنبه 10 آذرماه مصادف با سالروز شهادت امام رضا(ع) به نام وقف و بقاع متبرکه و زیارت، روز پنج شنبه 11 آذرماه به نام وقف و حوزه های علمیه، روز جمعه 12 آذرماه به نام وقف و محرومیت زدایی و روز شنبه 13 آذرماه به نام روز وقف و سلامت نامگذاری شده است.

جوانبخت اضافه کرد: همچنین روز یکشنبه 14 آذرماه به نام وقف و خانواده، روز دوشنبه 15 آذرماه به نام وقف و اقتصاد مقاومتی و روز سه شنبه 16 آذرماه به نام روز وقف و علم و فناوری نامگذاری شده است.

وی اظهار کرد: دیدار با مسئولان استانی از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، برگزاری همایش یاوران وقف در شهرستان های مختلف استان، افتتاح پروژه های عمرانی وقفی، برگزاری محفل انس با قرآن، تجلیل از فعالان حوزه وقف و برگزاری آیین های سوگواری دهه آخر صفر از جمله برنامه های دهه وقف در آذربایجان غربی به شمار می روند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا