Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3472 ۱۳۹۵/۰۹/۰۵   

متکدیان آبروی جامعه اسلامی را خدشه‌دار می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام ‌جمعه ارومیه گفت: وجود متکدیان در سطح شهر آبروی جامعه اسلامی را خدشه‌دار می‌کنند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با انتقاد از موضوع تکدیگری در شهر از مسئولان و متولیان رسیدگی در این حوزه خواست تا به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 وی اظهار کرد: بیشتر این افراد به شکل باندی و گروهی در سطح شهر پخش می‌شوند و نهایت 40 یا 50 نفر هستند که باید نهادهای متولی این افراد را جمع کرده و به وضعیت آنان رسیدگی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به مسائلی که سبب تسهیل جان دادن می‌شود، گفت: بر اساس روایتی صله ارحام و محبت به قوم و اقربا به ویژه رسیدگی به والدین و دست‌بوسی از آنان سبب آسان شدن سکرات مرگ می‌شود.

وی نهادینه کردن محبت اهل‌بیت (ع) در قلب و جان دادن در محل نماز را از دیگر مسائلی عنوان کرد که در تسهیل مرگ و جان دادن مؤثر است و افزود: بهتر است مؤمنان در منزل خود مصلی و محل خاصی برای عبادت داشته باشند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به نکات اخلاقی و آداب همسرداری، گفت: احترام متقابل باید در بین زوجین و سایر اعضای خانواده برقرار باشد و انسان بر اساس کلام امام علی (ع) با دیگران به‌گونه‌ای رفتار کند که می‌پسندد دیگران با او آنگونه رفتار کنند.

قریشی در خطبه دوم نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیزگاری و دوری از انجام محرمات گفت: در ایام عزای پیامبر خاتم (ص)، امام حسن و امام رضا (ع) قرار داریم و امیدواریم خدای متعال سایه شوم رژیم منحوس آل سعود را به‌زودی از حرمین شریفین دور کند.

وی به شأن و جایگاه بسیار والای رسول اعظم الهی (ص) اشاره و تصریح کرد: ایشان شخصیتی است که خدای متعال به شخصه بر ایشان درود می‌فرستد و امام علی (ع) با همه‌شان و مقام خود را بنده و خدمتگذار کوچکی از بندگان و خادمان ایشان می‌دانستند.

 نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به هفته بسیج و جایگاه این نهاد در بیمه انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) با بصیرت و بینش اسلامی خود این فرهنگ و نهاد را از قرآن کریم استخراج فرمودند که مؤمنان را به آمادگی فردی و جمعی همیشگی در برابر کافران و دشمنان فرامی‌خواند.

 وی به‌ ضرورت شکل‌گیری ارتش 20 میلیونی و حفظ تفکر بسیجی اشاره و اضافه کرد: تفکر بسیجی باید در همه زمینه‌ها به‌ویژه عرصه اقتصادی نهادینه‌شده و در برابر کسانی که مانع از رونق گرفتن تولیدات داخلی می‌شود ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اشکال‌تراشی در عرصه تولید و اقتصاد را خدمت به دشمنان دانست و تصریح کرد: باید بسیجی وار در برابر چنین افرادی ایستاد. وی بیان کرد: افرادی که نفس تولیدکننده‌های کشور را می‌گیرند و در راه فعالیت آنها سنگ‌اندازی می‌کنند، تفاوتی با آمریکا ندارند.

وی در ادامه به حماسه عظیم اربعین حسینی (ع) اشاره و ابراز کرد: اربعین امروز بزرگ‌ترین شعائر الهی است که باید آن را بر اساس سخن الهی عظیم شمرده و حفظ کرد.

امام ‌جمعه ارومیه انتقاد برخی از سست عنصران و سست ایمانان به پیاده‌روی اربعین را بسیار اشتباه خواند و گفت: امام حسین (ع) بزرگ‌ترین قربانی الهی است که در راه خدا ذبح شدند تا دین حق در جهان بشریت نابود نشده و کفر سلطه قطعی در زمین نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کسی که پیاده‌روی اربعین را امری بیهوده می‌داند دین را نشناخته است و از اثر این تجمع در جهان بی‌اطلاع است، چنین افرادی چرا به کارهای بسیار بیهوده و حتی فاسدی که در کشور صورت می‌گیرد مثل فراهم کردن بساط بسیاری از عیاشی‌ها، اعتراض نمی‌کنند و پول خرج کردن برای این‌گونه مراسمات را حرام نمی‌دانند؟

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا