اخبار
کد خبر : 3447 ۱۳۹۵/۰۹/۰۱   

تعرفه های گمرگی سنگین راهکاری برای ایجاد محدودیت برای ورود کالاهای مشابه داخلی

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم صادرات مازاد مرغ عاملی برای تعطیلی مرغداری های است، گفت: تعرفه های گمرگی سنگین راهکاری برای ایجاد محدودیت برای ورود کالاهای مشابه داخلی است.

به گزارش نای قلم، جلال محمود زاده در گفت و گوی خبری درباره صادرات مرغ، اظهار کرد: زمانی که در زمینه تولید فرآورده های طیور با مشکل روبرو شویم، این امر به اقتصاد داخلی کشور ضربه های فراوانی وارد می کند؛ زیرا در زمانی که نتوان تولید مرغ را در صنعت داخلی  ایجاد کرد، بدیهی است که مجبور به واردات در این عرصه خواهیم شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی نیازمند برنامه مدون است، تصریح کرد: صنعت مرغداری نیازمند نگاه و مشوق های صادراتی است.

وی تصریح کرد:تعرفه های سنگین  وارداتی محدودیت در ورود کالاهای مشابه داخلی ایجاد می کند که این امر تولیدکننده داخلی را تقویت می کند؛ بنابراین باید تعرفه های بالا برای ورود کالاهای مشابه داخلی که ظرفیت تولید مناسبی در داخل کشور داریم به نحو کارشناسانه ای وضع شود.

 محمودزاده افزود: مشوق های صادراتی که تولیدکننده بتواند برطبق میزانی معین صادرات داشته باشد،سیاست اقتصادی مناسبی است که می تواند  تولیدکننده  را تقویت کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع  طبیعی مجلس با بیان اینکه عدم صادرات مازاد مرغ عاملی برای تعطیلی مرغداری های است، گفت: تعرفه های گمرگی  سنگین راهکاری برای ایجاد محدودیت برای ورود کالاهای مشابه  داخلی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا