Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3445 ۱۳۹۵/۰۸/۳۰   

ایجاد "حامله سرا" در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی از ایجاد حامله سراها در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تابعه خبر داد.

به گزارش نای قلم، باقر بهرامی در دومین جلسه کار گروه بهداشت و درمان که در محل معاونت امور درمان دانشگاه تشکیل یافت، اظهار کرد: از سال گذشته این مراکز در شهرستان ها ایجاد شده و مادران بارداری که در روستاهای برف گیر و صعب العبور استان ساکن هستند می توانند به همراه یکی از بستگان خود چند روز قبل از تاریخ زایمان در این مراکز اسکان یابند تا در اسرع وقت بتوانند به مراکز درمانی دسترسی یابند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات آن مرکز در خصوص امدادرسانی و نجات جان مادران باردار محصور در روستاهای صعب العبور در مناطق برف گیر در طی زمستان سال گذشته و لزوم استفاده از تجربیات سال های قبل در جهت فراهم کردن تمهیدات لازم در سال جاری گفت: در چهار ماهه آخر سال 94، 115 نفر بر اثر مسمومیت با گاز دی اکسید کربن دچار مصدومیت شده، همچنین 106 مورد مادر باردار به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها منتقل شد ه بودند که از این تعداد 56 مورد توسط فوریت های پزشکی و مابقی توسط سایر سازمان های ذیربط هماهنگی و مدیریت شده بود.

بهرامی در ادامه یادآور شد: لازم است امسال نیز ضمن تهیه لیستی از مادران باردار توسط مراکز بهداشتی، نسبت به ذخیره سازی سوخت لازم، هماهنگی با اداره کل راهداری، آزمایش دستگاه های انرژی زا، آماده سازی آمبولانس های بیمارستانی به ویژه در مراکز بهداشتی درمانی، درخواست آمبولانس کمک دار از سپاه استان، تهیه لیست و آمار و اطلاعات روستاهای دارای مادران باردار، هماهنگی با سایر سازمان های ذیربط و استفاده از بالگردهای سارمان هلال و احمر اقدام شود.

در ادامه نمایندگان سازمان های شرکت کننده در جلسه ضمن اعلام آمادگی خود جهت همکاری در امر مهم نجات جان مادران باردار ساکن در روستاهای صعب العبور در ایام زمستانی سال بر تهیه لیست دقیق و اولویت بندی شده مادران باردار تاکید کرده و خواستار هماهنگ شدن فوریت های پزشکی با فرکانس کانال اداره کل راهداری جهت برقراری ارتباط بهتر، استفاده از بالگرد استان آذربایجان شرقی در مواقع مورد نیازشدند.

سرپرست مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی هدف از تشکیل این جلسه را مشورت و هم اندیشی و استفاده از تجارب سالهای قبل و ارائه بهترین راهکارها اعلام کرد و گفت: برای پیشگیری از حوادث نیاز به همکاری برون بخشی داریم چرا که دانشگاه به تنهایی نمی تواند مثمرثمر باشد هرچه هماهنگی بیشتر باشد در خروجی هدف موفق تر خواهیم بود.

علی شرق خواستار مشخص شدن افراد مسئول در واحدهای عملیاتی شد و افزود: بحث حامله سراها را که در کلیه شهرستان های تابعه استان برای اسکان مادران باردار روستایی و همراهان آنان فراهم شده از بهترین تمهیدات در نظر گرفته شده ذکر کرد و بهترین روش اطلاع رسانی را خود بهورزان و برنامه های رادیو و تلوزیونی دانست. 

در پایان نماینده مدیریت بحران استانداری نیز بر پیشگیری قبل از وقوع حادثه تاکید کرد و گفت:ب اید اطلاع رسانی را تقویت کرده و بر آگاه سازی در مورد رویارویی با حوادث اهمیت دهیم چرا که امروز دهکده جهانی به کلبه الکترونیکی تبدیل شده است، ما باید از طریق کانال های تلگرامی آموزش های لازم را به مردم ارائه دهیم.

وی وظیفه استاندارد رسانه ملی را در این خصوص را آموزش، اطلاع رسانی، انتقال اطلاعات و تبلیغات برشمرد و بهترین راه پیشگیری از حوادث را اطلاع رسانی عنوان کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا