اخبار
کد خبر : 3442 ۱۳۹۵/۰۸/۳۰   

حضور نمایندگان در فراکسیون های سیاسی پررنگ باشد

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور نمایندگان باید در فراکسیون های سیاسی پررنگ باشد چرا که به قول مولانا همدلی از همزبانی بهتر است.

به گزارش نای قلم، رسول خضری در گفت و گویی اظهار کرد: نمایندگان موظف هستند که به صورت ملی تصمیم بگیرند و بر طبق سوگندی که خورده اند برای کل کشور قانون تصویب کنند و نه برای قومیت خاص.
وی ادامه داد: طبق قانون اساسی زمانی که اعتبارنامه نماینده ای به تصویب رسید و سوگند خورد نماینده کل کشور است و نه فقط نماینده یک شهر و یا یک حوزه، این امر می طلبد نمایندگان در این زمینه بیشتر در فراکسیون های سیاسی برای ارائه و تصویب قوانینی که خروجی خوبی برای مردم و نیازهایشان داشته باشد، اقدام کنند.
این نماینده مجلس اظهار کرد: به شخصه بنده با هیات رئیسه و آقای مطهری صحبتی داشتم و مجموعه هیات رئیسه نیز بیشتر تمایل دارند فراکسیون ها سیاسی باشند تا قومیتی، آنطور که شنیدم هیات رئیسه در خصوص فراکسیون های قومیتی جلساتی تشکیل داده و باید دید نتیجه خروجی این جلسات هیات رئیسه چیست؟ بهتر است هیات رئیسه نتیجه این جلسات را در صحن علنی مجلس اعلام تا نظر شفافی را از سوی هیات رئیسه در این خصوص داشته باشیم.
خضری با تاکید بر نقش فراکسیون های سیاسی خاطرنشان کرد: نظر فراکسیون های سیاسی در یک بحث قومیتی خاص تاثیر نمی گذارد بلکه بر روی بحث کلان جامعه که می تواند درد مشترک بسیاری از اقشار جامعه باشد اثر دارد و طرحهایی که از این فراکسیون ها بیرون می آید رای آوری بیشتری هم دارد.
وی یادآور شد: شاید یک فراکسیون قومیتی 20-30 عضو داشته باشد اما با 30 رای یک قانون تصویب نمی شود برای اخذ رای و تصویب قوانین نیاز داریم تا حلقه را وسیعتر کنیم. در مجلس نهم به جای اینکه فراکسیون قومیتی خاصی در مجلس داشته باشیم یک فراکسیون به نام توازن که به منظور توسعه زاگرس نوین بود را بنیان گذاری کردیم و دوستان مشارکت داشتند، این فراکسیون یک فراکسیون جغرافیایی بود و کلی از مناطق لرنشین، کردنشین، فارس نشین و بخشی از جنوب کشور را در بر می گرفت و فراکسیون خوبی هم بود، لذا با توجه به اینکه تعداد اعضای آن فراکسیون 90 نفر بود اگر آن فراکسیون تقویت شود می تواند فراکسیون تاثیری گذاری در مجلس باشد.
این نماینده کرد در پایان تصریح کرد: ظاهرا دوستان ترک نشین در این زمینه پیش قدم شده اند اما نظر بنده این است که دایره حلقه دوستان را وسیعتر کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا