اخبار
کد خبر : 3439 ۱۳۹۵/۰۸/۳۰   

ضرب و شتم دستفروش ارومیه ای به دست مأمور سدمعبر شهرداری

مهسا نوری/ تغییر رویکرد نسبت به پدیده دستفروشی و تغییر رفتار با دستفروشان، اتفاقی است که می تواند بخشی از معضلات ایجاد شده در این ارتباط را بر طرف کند. اما در این میان، نکته اساسی، شناخت عوامل و شرایط به وجود آمدن این نوع از کسب و کار است که باید به طور زیرساختی مورد بررسی قرار گرفته و برنامه ها و سیاست های اتخاذی برای کاهش آن اعمال شود.

به گزارش نای قلم، بسیاری از دستفروشان فعلی به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی و به ناگزیر وارد این کسب و کار شده اند و از این رو نمی توان اقدام آنها برای تامین معاش خود و خانواده هایشان را مورد برخوردهای سلبی قرار داد. بنابراین، بهتر است از یک سو عوامل پیدایی و گسترش دستفروشی مورد مطالعه قرار گیرد و از سوی دیگر تلاش شود تا شرایط مناسبی برای فعالیت این قشر اجتماعی مهیا شود.

مهم‌تر اینکه تلاش مسئولان ذیصلاح باید معطوف به این باشد که وضعیت اقتصادی بسامان شود تا به‌طور مداوم شاهد ریزش های شغلی نباشیم؛ امری که به نوبه خود، زمینه ساز ورود افراد بیکار شده، به عرصه دستفروشی است.

وقتی فرصت های شغلی در بخش‌های کشاورزی و صنعت از دست می روند عده ای ناچار می‌شوند در قالب دستفروشی امرار معاش کنند. این عده از اقشار جامعه که جزو اقتصاد غیررسمی نیز محسوب می شوند در سال‌های اخیر با برخوردهای زشت و غیرانسانی مواجه بوده اند، نمونه آن اتفاقی است که چند روز گذشته در ارومیه شاهد بودیم طوری که اخیراً ویدئویی از ضرب و شتم دستفروش ارومیه ای به دست یک مأمور سدمعبر شهرداری در حال چرخش در شبکه های اجتماعی است.

دستفروش ارومیه ای به علت آنچه که تخلف از نظر مجموعه شهرداری ارومیه محسوب می شود مورد ضرب و شتم و توهین و تحقیر مأموران سدمعبر قرار گرفت.

آنچه که از این ویدئو می توان دریافت، این است که فردی که پس از تاراج اموال و ابزار کسب و کارش و بر اثر ضرب و شتم بر زمین افتاده، دوباره توسط مأمور سدمعبر به باد کتک گرفته می شود که در این حین یک نفر از پرسنل نیروی انتظامی با درجه ستواندومی برای وارد نشدن آسیب به دستفروش مذکور مانع از اقدام مأمور شهرداری می شود.

اخیراً رفتارهای اینچنینی از طرف مأموران شهرداری ارومیه زیاد شده و روبه فزونی است و چه این مأموران و چه مأمورانی که در جامعه با عنوان پلیس ساختمان شناخته می شوند اقدامات خلاف قانون و غیرعرفی زیادی انجام داده و کسی نیز به واسطه قلدرمآب بودن این افراد کاری به کار آنها ندارد.

 شهردار ارومیه مامور خاطی این نهاد را در پی برخورد ناشایست با یک دستفروش از کار تعلیق و برکنار کرد.

محمد حضرت پور با اعلام اخراج مامور خاطی و عذرخواهی از دستفروش گفت: شهرداری ارومیه در رسیدگی به شکایات مردم به هیچ وجه از خطای ماموران چشم پوشی نمی کند و از حق و حقوق مردم کوتاه نمی آید.

روابط عمومی شهرداری ارومیه هم در اطلاعیه ای عنوان کرد: در پی ارسال ویدئویی به شهرداری ارومیه مبنی بر برخورد ناشایست مامور سدمعبر با یک دستفروش، شهرداری ارومیه ضمن عذرخواهی از مردم و دستفروش محترم، به اطلاع می رساند به دستور شهردار ارومیه با مامور خاطی برخورد و ( تا بررسی و مشخص شدن حادثه) از کار تعلیق شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا