اخبار
کد خبر : 3431 ۱۳۹۵/۰۸/۲۸   

رویکرد بخشی به مسایل رویکرد مناسبی نیست

معاون رئیس جمهور گفت: رویکرد بخشی به مسایل رویکرد مناسبی نیست و مجموعه مدیریتی دولت در هر منطقه باید با یک هم افزایی بتواند راه حل مشکلات مردم را بهترین وجه آن نشان دهد.

به گزارش نای قلم، جمشید انصاری در جلسه شورای اداری شهرستان خوی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در شرایط بسیار دشوار در سال 92 کشور را تحویل گرفت و در این چند توانست به موفقیت های بسیار چشمگیری در مهار تورم و کم کردن تنش روابط با دیگر کشورها و ایجاد فضای آرام در کشور دست پیدا کند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه دولت در تثبیت و کنترل شرایط بحرانی کشور بسیار موفق عمل کرده است، افزود: دولت در راستای تثبیت و کنترل شرایط بحرانی کشور بسیار موفق عمل کرده و علاوه بر آن در رشد و توسعه کشور گام های موثری برداشته است.

به گفته انصاری منتقدان دولت بی انصاف هستند که توجه ندارند دولت در چه شرایطی مسئولیت اجرائی را برعهده گرفته و چه کارهای مهمی انجام داده است.

وی افزود: آنچه مورد غفلت واقع شده است اینکه مدیران دولتی نتوانسته مشکلات و موفقیت های دولت را به مردم مناطق بازگو کنند.

معاون رئیس جمهور به ابلاغیه سال 92 مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و ادامه داد: دولت تدبیر و امید از 2 سال پیش مبنای برنامه ریزی ها را اقتصاد مقاومتی عنوان کرده و همه برنامه ها در این راستا بوده است.
انصاری با اشاره به سیاست های دولت در استان ها و شهرستان ها در خصوص اجرایی کردن ابلاغیه اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از برکات اجرای اقتصاد مقاومتی در استان ها، خودکفایی در تولید گندم و کاهش وابستگی به کالاهای اساسی و تولید مصارف اصلی مردم در داخل کشور است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شهرستان خوی به علت هم مرزی با سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق می توانند در رشد و توسعه اقتصادی مهم ترین نقش را ایفا بکند.
انصاری اظهار کرد: امروزه دیگر به مرزها به عنوان تهدید امنیتی نگریسته نمی شود و مرز می تواند به عنوان محور توسعه مناسبات اقتصادی و غیرنفتی و توسعه صادرات قرار بگیرد.
وی بر لزوم توجه مسئولان استانی در برنامه ریزی ها به مرز رازی تاکید کرد و افزود: امروز مرز رازی محور توسعه اقتصادی و تجاری شهرستان خوی محسوب می شود و مسئولان در برنامه ریزی های خود به تقویت زیرساخت های مرز رازی، توسعه خدمات گردشگری و نقش این مرز در رونق بخش اقتصادی این منطقه و کشور بیشترین توجه را مبذول کنند.
نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: امسال این استان با کاهش 3.5 درصدی در آمار بیکاران، جزء استان های پیشتاز در خصوص کم کردن بیکاری بوده است.
وی افزود: استان آذربایجان غربی از 160 هزار میلیارد ریال سهم کارگاه های اقتصادی، پنج هزار و 650 میلیار د ریال را داراست که تا به امروز از این مبلغ، حدود 2 هزار میلیارد ریال برای 204 واحد اختصاص یافته است.
حسین سیوانی فرماندار خوی هم در این جلسه اظهار کرد: با توجه به ابلاغ اجرای فرمان رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، در شهرستان خوی نیز پس از تشکیل ستاد، تا کنون پس از برگزاری جلسات متعدد در خصوص رفع موانع تولید و بررسی مشکلات تولیدی شهرستان، 221 واحد تولیدی مشکلاتش احصا شده که از این تعداد، 61 مورد حل شده و 41 مورد آن که مشکل بانکی و مالی داشتند، رفع شده و مابقی آن در دست اقدام است.
وی آب خوی را در وضعیت بحرانی عنوان کرد و اظهار کرد: خوی از بابت آب شرب و آب کشاورزی در مضیقه به سر می برد و سالهاست از آب های زیرزمینی استفاده می کند که در این خصوص در یک سال گذشته 124 چاه غیرمجاز بسته شده است. 
انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا